آیفون‌های جدید بدون سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر معرفی میشوند
1 min read

آیفون‌های جدید بدون سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر معرفی میشوند

آیفون ایکس سال گذشته فاقد سنسور اثر انگشت بود چرا که اپل از سیستم تشخیص چهره Face ID در این مدل استفاده کرد. اما برای آیفون های امسال که به زودی معرفی خواهند شد، پیش بینی سنسور یکپارچه با نمایشگر و اسکنری که در زیر صفحه نمایش قرار میگیرد میشد در حالی به نظر میرسد نباید چنین انتظاری را حتی از آیفون های جدید داشته باشیم. طی جدیدترین پیش بینی های صورت گرفته توسط تحلیلگر شناخته شده محصولات اپل، مینگ چی کو، اپل برنامه ای برای اضافه کردن سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر به دو مدل از آیفون های امسال و همچنین سال بعد ندارد.

در حالی که کوالکام تولید سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک خود را آغاز کرده است و نوع اپتیکال این سنسورها در برخی از گوشی های کمپانی های چینی یافت میشود، اپل برای استفاده از این مدل از اسکنرهای اثر انگشت همراه با پنل های OLED ، به دلیل اینکه سنسورها به جای کل نمایشگر، فقط در محل مشخصی از صفحه نمایش عمل میکنند محدودیت زیادی دارد. این در حالیست که شایعات اخیر حاکی از این دارند که سامسونگ در پرچمداران گلکسی اس 10 خود از چنین قابلیتی استفاده خواهد کرد بنابراین ممکن است "سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر" یکی از مهم ترین مزایای پرچمداران نسل بعد سامسونگ نسبت به جدیدترین نسل از آیفون های اپل باشد و به غول کره ای برتری محسوسی بدهد.

اما به هر حال یک نیاز بحث بر انگیز و احتمالا ضروری برای کاربران این است که آیفون های جدید یک سیستم اهراز هویت بایومتریک ثانویه هم در کنار Face ID به منظور امنیت بیشتر داشته باشند و طبیعتا کاربران گزینه های بیشتری برای افزایش امنیت گوشی هوشمند خود داشته باشند. اپل هفته آینده و در تاریخ 21 شهریور آیفون های جدید خود که شامل دو مدل OLED و یک مدل ارزان مجهز به نمایشگر LCD را رونمایی خواهد کرد که هر سه مدل احتمالا از سیستم تشخیص چهره Face ID به جای فناوری اسکن اثر انگشت Touch ID برخوردار هستند.