گزینه ویرایش به توئیتر اضافه می‌شود، اما…

جک دورسی، مدیرعامل توئیتر اخیراً مصاحبه‌ای با یک موسسه تکنولوژی هندی داشته است. یکی از سوالاتی که از در خصوص شبکه اجتماعی توئیتر پرسیده شد، این بود که آیا قابلیت ویرایش توئیت‌ها به آن اضافه خواهد شد یا خیر. این یکی از سوالاتی است که بسیاری از کاربران توئیتر برای مدت‌ها در انتظار پاسخ آن بوده‌اند. دورسی در پاسخ به آن گفته است که توئیتر در خصوص اضافه کردن دکمه ادیت فکر کرده است و ممکن است این قابلیت فقط برای اصلاح اشتباهات از نوع تایپی اضافه شود. این امکان به این معنا نیست که شما می‌توانید توئیت‌های چند ماه قبل خود را تغییر دهید.

به‌عبارت دیگر توئیتر به کاربران خود این اجازه را میدهد که تنها مدت کوتاهی پس از ارسال توئیت در صورت وجود غلط تایپی آن را اصلاح کنند. بعید است که از کاربران این شبکه اجتماعی باشید و توئیتی را با اشتباه تایپی ارسال کرده باشید و بعد از آن آرزو نکرده باشید که توئیتر امکان اصلاح آن را به شما می‌داد. دلیل اصلی توئیتر برای مقاومت در برابر این امکان اینست که کاربران نتوانند با تغییر محتوای توئیت‌های قدیمی خود، متن اصلی ذکر شده را تغییر دهند و کسانی که محتوای قبلی را تأیید کرده‌اند در عمل انجام شده قرار بگیرند و به نوعی از این امکان سوءاستفاده شود. جک دورسی در این رابطه گفته است:

ما مدت زمانی زیادی است که گزینه ادیت را در نظر داریم، اما ما باید آن را به شیوه درستی اجرا کنیم. نمی‌توانیم عجله کنیم و باید اطمینان حاصل کنیم که در درجه اول این امکان را درست برای حل مشکلی که کاربران آن را می‌خواهند ارائه دهیم و بعد از آن این امکان به گونه‌ای باشد که باعث انحراف نشود (مورد سوءاستفاده قرار نگیرد).

گفته می‌شود که برای جلوگیری از عواقبی مانند تغییر کلی محتوای توئیت، امکان ویرایش تنها در بازه زمانی 30 ثانیه‌ای تا 2 دقیقه‌ای پس از انتشار آن وجود خواهد داشت. البته این موضوع توسط مقامات رسمی توئیتر تأیید نشده و البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که امکان ویرایش توئیت‌ها چه زمانی به توئیتر اضافه خواهد شد.