تماشا کنید: تست مقاومت گوشی هایدروژن وان RED
1 min read

تماشا کنید: تست مقاومت گوشی هایدروژن وان RED

کمپانی آمریکایی RED را می‌توان یکی از بدقول‌ترین سازندگان گوشی هوشمند نامید. این شرکت که زمینه اصلی فعالیت آن تولید دوربین‌های حرفه‌ای سینمایی است، سال گذشته از اولین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. اما به بازار آمدن هایدروژن وان، آن هم در تعداد محدود نیازمند یک انتظار طولانی مدت بود. این گوشی اخیراً به بازار عرضه شده است، اما از آنجاییکه معرفی آن به سال 2017 باز می‌گردد، برخی مشخصات یک پرچمدار 2018 (مانند چیپ‌ست اسنپدراگون 845) را ندارد. با این حال بعد از عرضه رسمی این گوشی زمان آن رسیده تا هایدروژن وان را در زندگی روزمره و حتی در برابر سخت‌ترین شرایط میزان مقامت و عملکرد آنها را بسنجیم. برای اینکار هم مثل همیشه بهتر است سراغ آقای زک نلسون، شکنجه‌گر معروف کانال یوتیوبی JerryRigEverything رفته و ببینیم آیا اولین گوشی هوشمند کمپانی RED می‌تواند جان سالم از دست وی به در ببرد یا خیر.

شکنجه‌ای با عنوان "تست مقاومت"

مانند همیشه این تست با آزمون خراشیدگی نمایشگر آغاز می‌شود. تجهیزاتی با میزان سختی متفاوت برای این آزمون به کار می‌رود، که خراشیدگی هر کدام از آنها بر روی نمایشگر، نشان‌دهنده‌ی جنس محافظ نمایشگر به کار رفته می‌باشد. تست خراشیدگی برای قاب پشتی گوشی نیز ادامه دارد، اما از آنجاییکه قاب پشتی این گوشی برخلاف گوشی‌های گرانقیمت امروزی از فلز ساخته شده، نتیجه آن متفاوت با آنچه که معمولاً می‌بینید، خواهد بود. تست خراشیدگی برای قسمت‌های دیگر گوشی مانند حسگر اثر انگشت، دوربین‌ها و بلندگوها نیز با استفاده از لبه تیغ موکت‌بری انجام می‌پذیرد، اما زجرآورترین بخش این تست سنجش میزان خراشیدگی قاب فلزی دور گوشی می‌باشد، که دیدن آن ممکن است عده‌ای غیرقابل تحمل نیز باشد.

در مرحله دوم این تست، نمایشگر گوشی هایدروژن وان در برابر شعله آتش قرار می‌گیرد و میزان مقاومت آن سنجیده می‌شود. و در نهایت شدیدترین تست که گوشی گرانقیمت RED با آن روبه‌رو می‌شود، آزمون خمیدگی است که توسط دو دست زک نلسون و اعلام فشار به دو طرف گوشی هم از سمت قاب جلو و هم قاب پشت انجام می‌پذیرد. پیش از تماشای این ویدئو تصور می‌کنید که آیا هایدروژن وان می‌تواند از پس تمامی این شکنجه‌ها برآید؟ تماشای ویدئوی تست مقاومت گوشی هایدروژن وان رد جالب توجه خواهد بود.