انفجار یک دستگاه اپل آیفون X در حین بروزرسانی به iOS 12.1
1 min read

انفجار یک دستگاه اپل آیفون X در حین بروزرسانی به iOS 12.1

در چند سال اخیر آنقدر خبر از انفجار و آتش گرفتن گوشی های هوشمند شنیده ایم که دیگر چندان غافل گیر نمیشویم اما با این حال در مورد برخی مدل های مهم، چنین اتفاقاتی هنوز هم برایمان جذابیت دارند. جدیدترین مورد آتش سوزی موبایل در مورد آیفون لوکس سال قبل اپل رخ داده است. فردی به نام راحل محمد که در واشنگتن ساکن است، هفته پیش طی یک توییت به اپل گفته است که آیفون X در حال بروزرسانی به iOS 12.1 منفجر شده است. Gadgets 360 در مورد این موضوع حساس میشود و اتفاق را پیگیری میکند تا اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورد. به گفته صاحب آیفون X آسیب دیده، چهارشنبه گذشته زمانی که دستگاه در حال بروزرسانی شدن به iOS 12.1 بوده است و دستگاه نیز به شارژر متصل بوده دچار این سانحه میشود.

صاحب دستگاه در ادامه صحبت های خود اذعان کرده است که در حین فرآیند بروزرسانی، متوجه ساطع شدن یک دود سیاه رنگ از دستگاه میشود. آیفون X در حالی شروع به دود کردن و آتش گرفتن میکند که کار بروزرسانی تکمیل شده بوده است. محمد خاطر نشان کرده است که از شارژر اصلی و رسمی اپل برای شارژ دستگاه استفاده میکرده و همچنین آداپتور شارژر دیواری دستگاه نیز همان چیزی بوده که در داخل کارتن دستگاه قرار داشته است و همچنین پیش از اینکه دستگاه منفجر شود، آن را از شارژ جدا کرده بوده است.

پس از ارسال توییت به صفحه پشتیبانی توییتر اپل توسط این شخص، کمپانی شروع به مکالمه با شخص زیان دیده میکند و اعلام میکند که این اتفاق غیر منتظره بوده از وی دعوت میکند که برای حل مشکل، ادامه مکالمه به صورت خصوصی در دایرکت صورت بگیرد. در همین حال کاربر دیگری از نحوه کارکرد آیفون X خود بعد از بروزرسانی به iOS 12.1 شکایت داشته است که اپل باز هم دقیقا مانند مورد آتش سوزی، از کاربر میخواد این مشکل را به صورت خصوصی پیگیری کند.

حادثه پیش آمده به نظر میرسد در سطح وسیعی اتفاق افتاده باشد و کاربران متعددی این مشکل را تجربه نکرده اند و مشکل خاصی با آیفون X که از آنجا که به مناسبت دهمین سال تولید آیفون ها معرفی شد از اهمیت خاصی برخوردار است نداشته اند. با این اوصاف حادثه پیش آمده را میتوان کاملا اتفاقی خواند اما توصیه همیشگی سازندگان به کاربران برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، استفاده از تجهیزات شارژ استاندارد و رسمی است.