تفاوت عکاسی در حالت Night Sight را در پیکسل‌های گوگل تماشا کنید
1 min read

تفاوت عکاسی در حالت Night Sight را در پیکسل‌های گوگل تماشا کنید

عکاسی در شرایط کم نور یکی از بزرگترین چالش‌های عکاسی با دوربین گوشی‌های هوشمند است و گوگل امسال در مراسم معرفی پیکسل‌های 3 یک ویژگی جدید برای بهبود تجربه عکاسی در این حالت معرفی کرد. Night Sight در کنار پیکسل 3 و پیکسل 3 XL معرفی شد، در همان زمان تنها برای این گوشی‌ها در دسترس بود. البته گوگل وعده داد که این قابلیت را برای همه گوشی‌های پیکسل عرضه خواهد کرد و به نظر می‌رسد که در چند روز آینده در اختیار همه کاربران قرار بگیرد.

حالت عکاسی Night Sight با ثبت چندین عکس مختلف با نوردهی طولانی و ترکیب آنها با یکدیگر با استفاده از قابلیت‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی، عکس نهایی را خلق می‌کند. طبیعتاً گرفتن چندین عکس، نیازمند صرف زمانی بیشتری است، اما تصویر نهایی دارای نور بهتر و نویز بسیار کمتری خواهد بود. Night Sight با آپدیت برنامه دوربین گوگل بر روی گوشی‌ها ظاهر خواهد شد. گوگل گفته است که بهترین حالت آن در پیکسل 3 و پیکسل 3 XL خواهد بود، چرا که یادگیری براساس وایت بالانس در این گوشی‌ها تقویت شده است، بنابراین در گوشی‌های پیکسل 2، پیکسل 2 XL، پیکسل و پیکسل XL دقت کمتری خواهد داشت. با این حال قابلیت Night Sight گوگل به کاربران تجربه عکاسی بهتر در شرایط نور کم را وعده داده است. با وجود آنکه اعلام شده بود به‌روزرسانی دوربین در نیمه اول نوامبر در دسترس گوشی‌های قدیمی‌تر پیکسل قرار می‌گیرد، این آپدیت هنوز عرضه نشده است. با این حال، خوشبختانه نسخه بتای آن دردسترس بود که این به وب‌سایت سخت‌افزار فرصت آن را داد که حالت عکاسی Night Sight را با گوشی Pixel 2 XL تجربه کرده و نتایج حاصل از آن را در اختیار شما قرار دهد.

در حالت عادی

در حالت Night Sight

در حالت عادی

در حالت Night Sight

در حالت عادی

در حالت Night Sight

در حالت Night Sight

با وجود آنکه این روزها اکثر کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند ترجیح داده‌اند تا با قراردادن دوربین‌های دوگانه، سه‌گانه و حتی چهارگانه کیفیت عکاسی در گوشی‌های خود را ارتقاء دهند، گوگل با وفادار ماندن به همان سنسور اصلی دوربین، سعی در بهبود تجربه عکاسی با قابلیت‌های نرم‌افزاری داشته است. همانطور که در تصاویر فوق مشاهده می‌کنید تفاوت‌ در عکاسی با حالت Night Sight و نرمال کاملاً واضح است و به نظر می‌رسد که گوگل راه درستی را در پیش گرفته است.