مدیر عامل ایسوس از مشکلات تولید CPU در اینتل می گوید
1 min read

مدیر عامل ایسوس از مشکلات تولید CPU در اینتل می گوید

در هفته های اخیر مطالبی را پیرو فشار بر خطوط تولید Intel منتشر کردیم؛ این کمپانی به دلیل تولید چند نسل در لیتوگرافی 14 نانومتری، به مشکلاتی برخورد کرده است. کمبود موجودی و حتی افزایش قیمت برخی از CPUهای نسل هشتم، از جمله تبعات این مشکلات بود. چندی پیش اینتل دست به کار شده و در پی تقویت خطوط تولید خود در کشورهایی مانند ویتنام، برنامه ریزی جدیدی را اعلام کرد که البته هنوز تاثیرات آن در بازار جهانی رویت نشده است. به هر حال بزرگترین مشکل این شرکت عدم توان تامین نیازهای بازار و افزایش قیمت است.

آقای Jerry Shen، مدیر عامل ایسوس، (Asustek Computer) به تازگی تائید کرده است که مشکلات اینتل به این زودی ها پایان پیدا نخواهد کرد. به گفته وی، مشکلات عدم تامین مناسب بازار توسط اینتل تا 3 ماهه دوم سال 2019 میلادی نیز ادامه خواهد یافت. ایشان در ادمه اضافه کرد: جنگ تجاری مابین آمریکا و چین، کمبود موجودی پردازنده های اینتل و البته افزایش سطح رقابت در بازار لپ تاپ ها، در اروپا، دید عملیاتی ایسوس را در 3 ماهه چهارم سال 2018 به 20 درصد کاهش داده است؛ این مقدار در مقایسه با 50 درصد، در مدت زمان مشابه سال گذشته است.

از آنجایی که الویت اینتل در تولید CPUهای Xeon و Core است، پردازنده های دیگر به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند. پردازنده های فوق کم مصرف و حرفه ای لپ تاپ که در سیستم های AIO و مینی کامپیوترها نیز استفاده می شوند، و CPUهای میان رده در این میان دچار مشکلاتی شده اند. اینتل تولید پردازشگرهای کلاس گیمینگ و سرور را حفظ کرده است که به همین علت ایسوس مشکلات چندانی را در این زمینه تجربه نکرده است. مدیر عامل ایسوس تائید کرده است که این مسئله می تواند در بازدهی مالی این کمپانی تاثیر بگذارد.