فروش نسخه وگا مک بوک پرو اپل آغاز شد
1 min read

فروش نسخه وگا مک بوک پرو اپل آغاز شد

شرکت اپل در جریان رویداد 30 اکتبر خود از چند محصول جدید چون تبلت آیپد پرو 12.9 و 11 اینچی، مک مینی نسل جدید و مک بوک ایر جدید رونمایی کرد. در این رویداد اپل خبر از عرضه نسخه ای با گرافیک AMD وگا مک بوک پرو نیز داده است.

اپل پیشتر بود که لپتاپ قدرتمند مک بوک پرو را بروزرسانی کرد و حال مشتریان می توانند از هم اکنون نسخه ای با پردازشگر گرافیکی وگا AMD خریداری کنند. نسخه جدید در مقایسه با مدل پیشین مک بوک پرو قیمت بیشتری داشته و افراد با مراجعه به فروشگاه اپل می توانند مدل را خریداری کنند.

نسخه 15 اینچی مک بوک پرو از گرافیک AMD Radeon Pro Vega 16 یا Vega 20 بهره می برد و افراد هنگام خرید می توانند هر یک از این گرافیک های قدرتمند AMD را برای نوت بوک اپلی خود انتخاب کنند. پیشتر اپل اعلام کرده بود که نسخه وگا لپتاپ مک بوک پرو در میانه ماه نوامبر دردسترس قرار می گیرد.

اپل اخیرا مک بوک پرو را با تراشه گرافیکی Radeon Pro 555X یا Radeon Pro 560X راهی بازار می کرد و حال قابلیت انتخاب دو گرافیک قدرتمند نسل جدید AMD فراهم شده تا افراد بتوانند تجربه کاربری حرفه ای تری با مک بوک پرو نسل جدید داشته باشند.

گرافیک های پیشین مک بوک پرو از حافظه 4 گیگابایتی GDDR5 بهره می بردند اما گرافیک های جدید دارای حافظه 4 گیگابایتی HBM2 است که بسیار عملکرد بالاتری را در مقایسه با گرافیک های پیشین رقم می زند. نسخه های AMD Radeon Pro Vega 16 و Vega 20 به ترتیب افزایش قیمت 250 تا 350 دلاری را برای خریداران به دنبال دارند.

بنابراین برای تهیه مدل های جدید مک بوک پرو که تنها از گرافیک ارتقایافته بهره می برند باید نزدیک به 300 دلار هزینه کرد.