از تبدیل جوک به واقعیت – گوشی هوشمندی با دو ناچ در بالا و پایین معرفی شد
1 min read

از تبدیل جوک به واقعیت – گوشی هوشمندی با دو ناچ در بالا و پایین معرفی شد

از زمانیکه گوشی‌های هوشمند با بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) وارد بازار شدند، بودند کسانی که با مضحک خواندن این سبک طراحی، جوک‌های در راستای احتمال وجود ناچ در بالا و پایین صفحه‌نمایش می‌ساختند. به نظر می‌رسد که مسأله فقط زمان بود که کسی به ذهنش خطور کند وجود ناچ در قسمت پایین نمایشگر به آن بدی‌ای که دیگران تصور می‌کنند نیست. حالا سرانجام این اتفاق افتاده است و شخصی با چنین ذهینتی ایده خود را عملی کرده است.

گوشی هوشمند مورد نظر AQUOS R2 compact نام دارد و توسط کمپانی شارپ تولید شده است. اگر وجود 2 ناچ در بالا و پایین صفحه نمایش این گوشی واقعاً برای شما ناخوشایند است، یک نفس راحت بکشید، چرا که احتمالاً هرگز شانس داشتن آن را پیدا نخواهید کرد. این گوشی در تعداد محدود و تنها در بازار ژاپن و چند کشور اطراف آن عرضه خواهد شد.

در ناچ بالایی گوشی مانند همیشه دوربین سلفی قرار گرفته و درست مانند اسنشال فول در کوچکترین اندازه ممکن طراحی شده است. ناچ پایینی نیز جایگاه سنسور اثر انگشت گوشی جدید شارپ می‌باشد. صفحه نمایش این گوشی 5.2 اینچ و دارای رزولوشن 2280×1080 پیکسل می‌‌باشد. نه تنها نرخ نمونه‌برداری لمس این نمایشگر 120 هرتز است بلکه نرخ به‌روزرسانی آن هم مانند ریزر فون 2 میزان 120 هرتز می‌باشد. چیپ‌ست تعبیه شده در این گوشی اسنپدراگون 845 است که با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه شده است. سیستم عامل AQUOS R2 compact اندروید 9 پای و ظرفیت باتری آن 2500 میلی‌آمپرساعت است.

نکته عجیب این است که باوجود روی کارآمدن تکنولوژی‌هایی مانند سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر و صفحه‌نمایش‌های بدون حاشیه همچنان سازندگان گوشی‌های هوشمند توجهی به معرفی گوشی‌های کوچکتر معطوف نکرده‌اند و هنوز هم برای علاقمندان به گوشی‌های جمع و جور و در عین حال قدرتمند هیچ پیشنهادی در قفسه فروشگاه‌ها نیست.