چسبیدن به سطوح، قابلیت پنهان آیپد پرو 2018 اپل

جدیدترین نسل از آیپد پرو کمپانی اپل را میتوان یکی از بهترین تبلت های رده بالای حال حاضر در بازار دانست. نمایشگر تمام صفحه بسیار باکیفیت، سیستم Face ID، قدرت سخت افزاری فوق العاده بالا و … همگی باعث شده اند آیپد پرو 2018 در فهرست برترین تبلت ها جهان قرار بگیرد و با رقابت با دیگر بزرگانی همچون سرفیس پرو مایکروسافت بپردازد. هنگام رونمایی از این دستگاه، اپل ما را از شاخص ترین و متمایزترین ویژگی های این دستگاه آگاه ساخت اما یک ویژگی پنهان در این دستگاه وجود دارد که اپل حرفی در مورد آن نزده است و این ویژگی، چسبیدن آیپد پرو 2018 به سطوح صاف است.

طی 24 ساعت گذشته چندین گزارش در فضای آنلاین منتشر شده است که همگی حاکی از ویژگی پنهان و عنوان نشده آیپد پرو، یعنی همان قابلیت چسبیدن به سطوح دارند. رسانه های معتبر فناوری نیز بعد از دریافت این گزارشات اقدام به بررسی این موضوع کرده اند و متوجه صحت این مسئله شده اند. در واقع آیپد به هر سطحی که در آن فلز به کار گرفته شده باشد میچسبد. سطوحی مانند درب یخچال و وسایلی از این قبیل که آیپد پرو بر روی آنها میچسبد. البته قدرت چسبندگی چندان زیاد نیست و آیپد پرو تدریجا و به آهستگی از روی سطح پائین میآید و احتمالا در نهایت به زمین میرسد.

احتمالا حدس زده اید که چرا چنین قابلیتی در آیپد پرو 2018 وجود دارد. همه چیز مربوط به آهنربایی است که داخل دستگاه قرار گرفته و طبیعتا به سطوح فلزی جذب میشود. به گفته اپل، این آهنرباها برای اتصال ایمن صفحه کلید Folio دستگاه تعبیه شده اند و مطمئنا اپل هیچ ایده ای برای امکان چسبیده شده آیپد پرو به جاهایی مانند درب یخچال در سر نداشته، هر چند به هر حال این اتفاق نیز به نوعی جالب و سرگرم کننده است. البته به واسطه قیمت بسیار بالای آیپد پرو، آزمایش این قابلیت ریسک بالایی دارد و خطر آسیب دیدن تبلت وجود دارد بنابراین بهتر است از خیر آزمایش این قابلیت با تبلت گران قیمت خود بگذرید.