کدامیک از گوشی‌های هوشمند کمترین میزان تولید امواج را دارند؟
1 min read

کدامیک از گوشی‌های هوشمند کمترین میزان تولید امواج را دارند؟

امروز بیشتر افراد گوشی های هوشمند خود را 24 ساعته در دست دارند و همواره در دسترس اند. زمانیکه سر کار هستند، گوشی در جیب یا کیف آنهاست. زمانیکه در اتوبوس و تاکسی نشسته اند، گوشی در دستشان است و زمانیکه که به رختخواب میروند آن را در کنار خود میگذارند. با این میزان تقریبی از استفاده و قرار گرفتن در کنار گوشی نمی توان این احساس را نداشت که امواج آنها در بلند مدت به ما آسیب میزنند. در حالیکه هنوز نتایج قطعی از تحقیقات بلند مدت در خصوص امواج موبایل ها حاصل نشده است، برای کسانی که به فکر سلامتی خود هستند این مقاله می تواند مفید باشد.

سازمان تحقیقاتی حافظت از امواج در آلمان دارای یک پایگاه جامع از گوشی های هوشمند جدید و قدیمی و میزان تششعات آنها است. روز گذشته خبری با این عنوان منتشر شد که کدامیک از گوشی‌های هوشمند بیشترین میزان تولید امواج را دارند. امروز به سراغ نقطه مقابل این موضوع رفته ایم تا ببینیم کدام گوشی های هوشمند کمترین میزان تولید امواج را در زمان مکالمه دارند. همانطور که در جدول زیر مشاهده خواهید کرد، گلکسی نوت 8 سامسونگ با شاخص جذب خاص 0.17 وات بر کیلوگرم پایین ترین میزان تولید امواج را در میان گوشی های هوشمند دارد. البته به جز نوت 8 گوشی های دیگر از کمپانی کره ای در لیست وجود دارد که این نکته جالب توجه است. در مقابل، 2 گوشی کمپانی رقیب، یعنی اپل در لیست گوشی هایی با بیشترین امواج قرار گرفته بودند.

البته هیچ استاندارد جهانی ای برای درجه امنیت میزان امواج گوشی های هوشمند وجود ندارد. اما سازمان آلمانی شاخص Blue Angel را که تنها برای تأییدیه گوشی هایی که نرخ جذب خاص کمتر از 0.6 وات بر کیلوگرم دارند، در نظر گرفته است. تمام گوشی هایی که در این لیست قرار دارند، 2 برابر میزان تعیین شده دارای نرخ جذب خاص می باشند.

گوشی‌های هوشمند با کمترین میزان تولید امواج

  • این بررسی تا تاریخ 8 آگوست 2018 انجام گرفته و گوشی های کمپانی های اپل، بلک بری، گوگل، HTC، هواوی، ال جی، موتورولا، وان پلاس، سامسونگ، سونی، شیائومی و ZTE را شامل می شود.
  • این بررسی در زمان انجام گرفتن مکالمه با گوشی صورت گرفته است.
  • گوشی هایی که با علامت *** مشخص شده اند 2 سیم کارته می باشند.