اینستاگرام اپلیکیشنی مستقل برای خرید کردن میسازد
1 min read

اینستاگرام اپلیکیشنی مستقل برای خرید کردن میسازد

یکی از اصلی ترین زمینه های کاربری در اینستاگرام، تجارت است و کالاهای بسیاری در این شبکه اجتماعی محبوب خرید و فروش میشود. به دنبال افزایش فعالیت های تجاری در اینستاگرام، این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته است برنامه ای مستقل برای خرید و فروش کردن توسعه دهد. این برنامه که احتمالا IG Shopping نامیده خواهد شد به کاربران این امکان را میدهد که کالایی را داخل برنامه انتخاب و سپس خریداری کنند. هنوز هیچ زمانی برای عرضه این برنامه پیش بینی نشده است و هنوز اینستاگرام در حال توسعه آن است و حتی ممکن است پیش از عرضه، توسعه برنامه به هر دلیلی متوقف شود. اما منابع آشنا با توسعه دهندگان IG Shopping گفته اند که اینستاگرام معتقد است این برنامه صنعت خرید و فروش الکترونیکی بسیار توسعه خواهد داد.

شریل سندبرگ، رئیس اداره عملیاتی اینستاگرام در آخرین گزارش مالی این شرکت گفته است که در حال حاضر بیش از 25 میلیون کسب و کار در اینستاگرام صاحب حساب کاربری هستند که دو میلیون از این حساب ها، حساب های تبلیغاتی هستند. هر 4 از 5 کاربر اینستاگرام حداقل یکی از حساب های تجاری را دنبال میکنند. ساخت یک اپلیکیشن مستقل برای این کار علاوه بر اینکه محبوبیت فعالیت های تجاری را در برنامه افزایش میدهند، بلکه افزایش درآمد را برای اینستاگرام نیز به دنبال خواهد داشت. با گذشت زمان، فیسبوک میتواند ابزارهای بیشتری را برای تاجرین و بازرگانان معرفی کند و مستقیما پلتفرم های خرید و فروش الکترونیکی مانند Shopify را به چالش بکشد. اکثر کسب و کارهای اینترنتی امروزه دارای حساب اینستاگرام هستند که احتمالا بسیاری از آنها حاضرند برای دسترسی به ابزارهای ویژه، مبلغی را اینستاگرام پرداخت کنند.

کمپانی هایی مانند Four Sixty در حال حاضر چنین ابزارهایی را به صاحبان مشاغل در اینستاگرام به فروش میرسانند که امکاناتی مانند مدیریت محتوا، زمان بندی ارسال پست و ساخت گالری های عکس قابل خرید را در اختیار این افراد قرار میدهد. اینستاگرام آزمایش ویژگی خرید کردن را از نوامبر سال 2016 آغاز کرد و این قابلیت را به طور وسیع تری در سال گذشته در اختیار کاربران قرار داد. شرکت ها میتوانند پست های خود را با محصولات شخصی تگ کنند و امکان خرید مستقیما از داخل تصاویر وجود دارد. خرید کردن، اولین ویژگی اینستاگرام نیست که قرار است تبدیل به یک برنامه اختصاصی شود. فیسبوک در حال آزمایش اپلیکیشنی به نام Direct، یک پیام رسان جدید است و این کار را از دسامبر سال گذشته آغاز کرده است. همچنین در ماه ژوئن اینستاگرام برنامه IGTV را معرفی کرد تا به رقابت با یوتیوب بپردازد.