خبر دستور زاکربرگ به مدیران فیسبوک برای کنار گذاشتن آیفون تکذیب شد

فیسبوک امروز گزارشی که نیویورک تایمز مبنی بر این منتشر کرده بود که مارک زاکربرگ به مدیران این شرکت دستور داده تنها از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنند را تکذیب کرد. این خبر اعلام کرده بود که مارک زاکربرگ در پاسخ به اظهارات تیم کوک، مدیرعامل اپل در رابطه با رسوایی فیسبوک در ماجرای کمبریج آنالیتیکا چنین تصمیمی گرفته است. اگر به خاطر داشته باشید در آن اتفاق اطلاعات محرمانه 87 میلیون کاربر فیسبوک بدون اجازه در اختیار موسسه تحقیقاتی انگلیسی کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته بود.

در همان زمان که انگشت اتهامات به سمت فیسبوک بود، تیم کوک در اظهار نظری جنجالی اعلام کرده بود که هرگز خود را در جایگاهی که زاکربرگ بود، قرار نمی‌دادم و اطلاعات کاربران خود را برای تبلیغات و اهداف دیگر به فروش نمی‌رساندم. باوجود آنکه زاکربرگ در همان زمان پاسخ تیم کوک را داد، نیویورک تایمز روز گذشته ادعا کرد که تصمیم او در راستای همین موضوع است. فیسبوک امروز بیانیه‌ای منتشر کرد و خبر تشویق مدیران برای استفاده از گوشی اندروید به جای آیفون را تأیید کرد، اما دلیل این تصمیم را بی ارتباطات به اظهارات تیم کوک دانست. فیسبوک عنوان کرد که به دلیل آنکه اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل در جهان است و به این دلیل زاکربرگ کارمندان را به استفاده از آن تشویق کرده است. فیسبوک گفت:

تیم کوک دائماً کسب و کار ما را مورد انتقاد خود قرار می‌دهد و مارک هم واضح نشان می‌دهد که با او مخالف است. بنابراین نیازی نبود که برای این منظور افراد دیگری را دخیل کنیم. ما از مدت‌ها قبل کارمندان و مدیرانمان را به استفاده از اندروید تشویق می‌کنیم و دلیل آن اینست که این سیستم عامل، محبوب‌ترین در جهان است.

اینطور به نظر می‌رسد که اظهارات مارک زاکربرگ به قصد "تشویق" بوده و نه "دستور" و هیچ ارتباطی هم با انتقادات تیم کوک از این شرکت نداشته است. شما تا چه اندازه این موضوع و دلیل ترغیب مدیران به اندروید توسط زاکربرگ را باور می‌کنید؟