تماشا کنید: مکانیزم کشویی گوشی‌های سبک جدید تا چه میزان دوام دارد؟
1 min read

تماشا کنید: مکانیزم کشویی گوشی‌های سبک جدید تا چه میزان دوام دارد؟

چند وقتی است که سازندگان گوشی‌های هوشمند، سبک طراحی قدیم، یعنی حالت کشویی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. اولین بار اوپو بود که Find X را با دوربین‌های بالا جهنده طراحی کرد. اما پس از آن این طراحی سبک جدیدی به خود گرفت که اولین نمونه آن را در Mi Mix 3 شیائومی شاهد بودیم. پس از آن آنر مجیک 2 و Z5 Pro لنوو نیز با طراحی مشابه معرفی شدند.

چالش بزرگ گوشی‌های کشویی چیست؟

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها در گوشی‌هایی این سبکی که قطعات مکانیکی متحرکی در آنها تعبیه شده، میزان طول عمر این قطعه‌ها است. بنابراین سازندگان گوشی‌های هوشمند بهتر است که قبل از عرضه عمومی این گوشی‌ها به کاربران این اطمینان را بدهند که این مکانیزم را تست کرده و به سادگی قابل خراب شدن نیست. به عنوان مثال، شیائومی وعده داده است که اسلایدر گوشی Mi Mix 3 می‌تواند حداقل 300 هزار بار باز و بسته شود. اما این رقم تا چه اندازه صحیح است؟

یکی از رسانه‌های چینی به صورت مستقل پرچمدار جدید شیائومی را مورد آزمایش قرار داده است. Digital Tail ویدئویی در شبکه اجتماعی Weibo به اشتراک گذاشته که در آن گوشی می میکس 3 شیائومی برای تست اسلایدر مکانیکی‌اش در یک دستگاه قرار گرفته است. حالت کشویی این گوشی 600000 بار، باز و بسته شد. این رقم دو برابر آن چیزی است که شیائومی در طول مراسم معرفی این گوشی وعده داده بود. نکته جالب و قابل توجه این بود که حتی بعد از بیرون آوردن گوشی از درون دستگاه، باز هم اسلایدر به خوبی و بدون مشکل عمل می‌کرد.

بنابراین می‌توانیم اینگونه نتیجه بگیریم که اگر اسلایدر مکانیکی، دلیلی است که شما را از خرید این سبک گوشی دور نگه می‌دارد، نگران نباشید. طبق آنچه که در این ویدئو خواهید دید، به احتمال بسیار زیاد تا 7-8 سال گوشی کشویی مورد نظرتان بدون مشکل عمل خواهد کرد.