حضور سامسونگ در اتحادیه امنیت هوش مصنوعی

شرکت سامسونگ اعلام کرد در راستای کمک به تحقیق و توسعه راهکارهای افزایش امنیت کاربردهای مختلف هوش مصنوعی به اتحادیه «مشارکت حول هوش مصنوعی به نفع مردم و جامعه (PAI)» می‌پیوندد. هدف از این همکاری، توسعه و عرضه خدمات و محصولاتی امن با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهد بود.

اتحادیه PAI که در سال 2016 بنیانگذاری شد در واقع کنسرسیومی متشکل از فعالان صنعت فناوری است که تحقیقات و مباحث حوزه هوش مصنوعی را هدایت کرده و در عین حال با در اختیار گذاشتن جدیدترین اطلاعات این حوزه در اختیار همگان، امکان توسعه هوش مصنوعی در حوزه‌ها و کاربردهای جدید را فراهم می‌کند. تعداد اعضای این کنسرسیوم اخیرا از 70 شرکت از جمله غول‌های فناوری و گروه‌های حقوق بشری فعال در حوزه هوش مصنوعی فراتر رفته است.

شرکت سامسونگ نیز که پیشگام نوآوری در حوزه هوش مصنوعی است، با عضویت در این اتحادیه تلاش می‌کند تا تاثیرات مثبتی بر آینده فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی گذاشته و همگام با دیگر شرکت‌های عضو این اتحادیه، جهت‌گیری آینده تحولات را تعیین کنند. سامسونگ همچنین عضو یکی از گروه‌های کاری این اتحادیه به نام «همکاری میان انسان و سیستم‌های هوش مصنوعی» شده است تا تحقیقات روی حوزه‌های احتمالی همکاری میان انسان و هوش مصنوعی را توسعه ببخشند. این شرکت همچنین به دنبال مشارکت در حوزه‌های دیگر تحقیقات مانند ایمنی، شفافیت و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی هوش مصنوعی است.

ساگوان چو، مدیر اجرایی تحقیقات سامسونگ می‌گوید «سامسونگ متعهد است محصولات و خدماتی را در حوزه هوش مصنوعی عرضه کند که برای مردم امن و قابل اتکا و برای جامعه مفید باشند. ما به عنوان یکی از اعضای PAI تلاش خواهیم کرد تا روند رو به پیشرفت هوش مصنوعی را تسریع کرده و بهترین کاربردهای ممکن را برای این فناوری ایجاد کنیم».

شرکت سامسونگ در حال حاضر شبکه‌ای از مراکز تحقیقات روی هوش مصنوعی در شهرهای سئول، سیلیکون‌ولی، نیویورک، کمبریج، مسکو، تورنتو و مونترآل دارد.