سامسونگ به عنوان ریخته گر AMD در RX 590 انتخاب شد
1 min read

سامسونگ به عنوان ریخته گر AMD در RX 590 انتخاب شد

شرکت AMD در بخش کارت گرافیک های Vega 64 و Vega 54، مشکلاتی را با ریخته گری های خود پیدا کرده و حتی به دلیل عدم توان تولید تراشه های 7 نانومتری توسط GlobalFoundries، به دنبال یک ریخته گر جدید، به سمت TSMC کشیده شده است. از سوی دیگر، NVIDIA نیز برای تولید سیلیکون های Turing به سراغ TSMC رفته است. به هر حال، AMD تصمیم گرفته است تا همکاری های تجاری خود با شرکت کره ای Samsung را از تولید تراشه های حافظه بالاتر بوده و سیلیکون کارت گرافیک AMD RX 590 را به منظور تولید، به این غول کره ای واگذار کند.

تراشه Polaris 30 توسط 2 کمپانی Samsung و GlobalFoundries تولید خواهد شد و پس از تولید سیلیکون، پشته ها در چین نهایی خواهند شد. GloFo 12LP گره 12 نانومتری GlobalFoundries، به واقع شباهت زیادی به تکنیک Samsung 11LPP دارد. پردازنده های AMD ZEN فعلی یا همان نسل Ryzen 2000 که با لیتوگرافی 12 نانومتری تولید می شوند نیز به واقع ترکیبی از پالایش 14 نانومتری بر روی لیتوگرافی 12 نانومتری است. Polaris 30، Pinnacle Ridge و سیلیکون های مشتمل آنها، از همین شیوه استفاده کرده اند.

ای ام دی کارت گرافیک های Vega 20 و پردازنده های نسل سوم ZEN 2 را (با در نظر گرفتن میان نسل ZEN+)، در لیتوگرافی 7 نانومتری تولید خواهد کرد. از این رو TSMC که به جز AMD مشتریان 7 نانومتری دیگری نیز دارد، احتمالا سامسونگ را نیز به عنوان دومین تولید کننده سیلیکون های 7 نانومتری در کنار خود خواهد یافت. پردازنده های EPYC نخستین 7 نانومتری های این شرکت، با کد رمز Rome خواهند بود.