گلکسی نوت 10 احتمالاً مجهز به صفحه‌نمایش 6.66 اینچی 4K خواهد بود

زمانیکه HTC در سال 2009 گوشی HD2 را با صفحه‌نمایش 4.2 اینچی معرفی کرد، بسیاری گفتند که امکان ندارد نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند از این بزرگتر شوند. اما تنها چند سال بعد از این ماجرا سامسونگ با عبور از مرز 5 اینچ، گوشی گلکسی نوت خود را با 5.3 اینچ به بازار معرفی و عرضه کرد. حالا در جدیدترین محصول این سری، ما گلکسی نوت 9 سامسونگ را در بازار داریم که دارای صفحه‌نمایشی 6.4 اینچی است و تصویر آن را می‌توانید در بالای مطلب مشاهده کنید. حتی اپل هم تغییر رویه داده و آیفون XS Max را با نمایشگر 6.5 اینچی معرفی کرده است. حالا اگر اخباری که امروز از رسانه کره‌ای منتشر شد، صحیح باشد، نمایشگر گوشی‌های سال آ‍‌‎‎ینده از این هم بزرگتر خواهد شد.

برطبق اطلاعات یک وب‌سایت که به عنوان منبع ناشناس کره‌ای معرفی شده، انتظار می‌رود که گلکسی نوت 10 سامسونگ مجهز به یک نمایشگر 6.66 اینچی با رزولوشن 4K باشد. براساس گفته‌های این منبع اسم رمز این گوشی “DaVinci” است و مدلی که در بازار ایالات متحده به فروش خواهد رسید دارای چیپ‌ست جدید کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8150 خواهد بود. انتظار می‌رود که این گوشی از شبکه 5G پشتیبانی کند و دوربین سه‌گانه‌ای در پشت آن برای عکاسی تعبیه شود. گفته می‌شود که این گوشی کمی زودتر از زمان همیشگی عرضه این سری به بازار، در دسترس خواهد بود. گوشی‌های سری نوت همیشه در سه ماهه سوم سال میلادی به بازار عرضه می‌شوند، اما احتمالاً زمان عرضه نوت 10 اواسط سال آینده خواهد بود.

در حالیکه صفحه نمایش 6.66 اینچی برای یک گوشی هوشمند بسیار بزرگ به نظر می‌رسد، جالب است بدانید که این گوشی دارای بزرگترین صفحه نمایش در میان گوشی‌های سامسونگ نیست. Galaxy F گوشی انعطاف‌پذیر این کمپانی که به تازگی در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت به نمایش درآمد (اما هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است)، زمانیکه کاملاً باز و به شکل تبلت درمی‌آید 7.3 اینچ است.