هواوی دستیار صوتی خود را به صورت جهانی عرضه خواهد کرد
1 min read

هواوی دستیار صوتی خود را به صورت جهانی عرضه خواهد کرد

روز گذشته به واسطه قسمتی از صحبت های مدیرعامل هواوی، آقای Richard Yu از هدف بزرگ این کمپانی تا سال 2020 آگاه شدیم. هدفی رویایی که البته هواوی ثابت کرده در رسیدن به چنین هدف هایی تبحر دارد. مدیر هواوی در مصاحبه خود با CNBC در مورد مسائل دیگری نیز صحبت کرده و طی این گفت و گو، Yu تائید کرده است که دستیار هوشمند صوتی این کمپانی در آینده نزدیک در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

دستیار صوتی هواوی که در حال گذراندن مراحل نهایی آزمایشات است، به منظور رقابت با برترین دستیاران هوشمند مانند گوگل اسیستنت و آمازون الکسا پا به میدان خواهد گذاشت و برای گوشی های هوشمند هواوی و دیگر محصولات این شرکت در دسترس قرار خواهد گرفت. مدیرعامل کمپانی در ادامه صحبت های خود گفته است که از ابتدا ما در حال استفاده از گوگل اسیستنت و آمازون الکسا بر روی گوشی ها و دیگر محصولات هوشمند خود بوده ایم. ما زمان بیشتری برای ساخت خدمات هوش مصنوعی خود نیاز داریم و در آینده این سرویس ها را در بازار خارج از چین نیز عرضه خواهیم کرد.

در حال حاضر هواوی دارای یک دستیار صوتی فعال به نام Xiaoyi است. این دستیار صوتی در چین کار میکند و البته فقط میتواند زبان چینی را درک کند و صرفا به همین نیاز پاسخ دهد. هنوز مشخص نیست که دستیار صوتی بعدی هواوی، Xiaoyi با پشتیبانی از زبان های بیشتر یا نسخه ای شبیه به این دستیار صوتی خواهد بود و یا حتی اینکه هواوی یک دستیار صوتی کاملا جدید را برای بازار جهانی تدارک خواهد دید. اما پیش بینی میشود که این دستیار هوشمند، کاملا از Xiaoyi متمایز باشد.

عرضه یک دستیار هوشمند جدید به صورت جهانی به معنای پایان همکاری هواوی با همکارانی مانند گوگل و آمازون در این زمینه نیست و مدیرعامل کمپانی چینی تائید کرده که همچنان از دستیارهای هوشمند این دو کمپانی در محصولات خود استفاده خواهد کرد. وی زمان احتمالی عرضه دستیار صوتی جدید هواوی را اعلام کرده اما پیش بینی میشود در سال 2019 شاهد این اتفاق باشیم. با عرضه دستیار دیجیتالی هواوی، بازار دستیارهای هوشمند فوق العاده شلوغ خواهد شد. مایکروسافت، اپل، سامسونگ، گوگل و آمازون همگی کمپانی هایی بودند که از مدت ها قبل نمایندگان خود را وارد بازار دستیاران دیجیتال کرده اند و بعد از عرضه دستیار هوشمند هواوی، رقابت در این بازار داغ تر از حال خواهد شد.