از این پس دستگاه‌های Echo آمازون در فروشگاه‌های مایکروسافت به فروش میرسد
1 min read

از این پس دستگاه‌های Echo آمازون در فروشگاه‌های مایکروسافت به فروش میرسد

فروش دستگاه های سری Echo کمپانی آمازون در خرده فروشی های شرکت مایکروسافت آغاز شده است. کاربری در توییتر با نام کاربری WalkingCat اعلام کرده است که مایکروسافت در حال فروش جدیدترین دستگاه Echo Dot و نسل دوم Echo (اسپیکرهای هوشمند آمازون) در فروشگاه خود است و امکان خریداری هر دو دستگاه در فروشگاه های آنلاین و خرده فروشی های مایکروسافت در امریکا وجود دارد. این حرکت به دنبال توافق دو غول دنیای فناوری بر روی یکپارچه کردن کورتانا و الکسا، دستیارهای صوتی مایکروسافت و آمازون که در همین سال 2018 اعلام شد، صورت گرفته است.

مایکروسافت تمرکز بر روی همکاری با آمازون و ایجاد یکپارچگی با پلتفرم اکو را افزایش داده است و این در حالی رخ داده است که کورتانا در سال جاری از الکسا جدی ترین رقیب خود عقب مانده است. از دیگر نتایج همکاری آمازون و مایکروسافت، پشتیبانی کنسول اکس باکس وان از دستیار هوشمند الکسا است و همچنین آمازون نرم افزار الکسا را برای سیستم عامل ویندوز 10 عرضه کرد تا دستیار هوشمند کمپانی بر روی کامپیوترهای شخصی نیز قابل استفاده باشد. با این اتفاقات حالا موقعیت کورتانا در مایکروسافت کمی عجیب شده است چرا که حالا مایکروسافت به جای عرضه مستقیم به مصرف کننده، بیشتر کورتانا در زمینه های تجاری مانند ربات های گفت و گو پیش میبرد.

از زمان اولین عرضه کورتانا بر روی ویندوزفون، پیش از اینکه این دستیار صوتی تبدیل به یکی از قابلیت های ذاتی ویندوز 10 شود بیش از 4 سال میگذرد. در حال حاضر مایکروسافت از دستیار دیجیتالی محبوب خود در بخش جستجوی ویندوز 10 نیز استفاده میکند و اولین آپدیت بزرگ ویندوز در سال 2019، تغییراتی را برای کورتانا به دنبال خواهد داشت. اخیرا کورتانا بر روی iOS با یک ظاهر جدید عرضه شد اما مشخص نیست مایکروسافت برای آینده این دستیار صوتی چه برنامه ای در سر دارد. مایکروسافت اخیرا کورتانا را از واحد هوش مصنوعی کمپانی به تیم دستگاه ها و تجربیات منتقل کرد بنابراین انتظار میرود در آینده کاربر کورتانا بیشتر از حال حاضر شود.