دلایل عدم حضور سونی برای نمایشگاه E3 2019

شرکت سونی را می توان پای ثابت نمایشگاه E3 دانست که بیش از 25 سال است این کمپانی هر سال حضور پررنگی داشته اگرچه در سال جاری مایکروسافت توانست با عناوین بیشتر عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

در حالی که سال جاری سونی PSX برگزار نکرده، اما به نظر می رسد ژاپنی ها حتی برای سال 2019 نیز نمی خواهند در E3 2019 حضور یابند. موضوعی که برای بسیاری از طرفداران سوال شده و آنها را با یک علامت سوال بزرگ رو به رو ساخته است.

دلایل متعددی را می توان برای عدم حضور سونی بیان کرد که هر یک این تصمیم شرکت موردبحث را منطقی محسوب می کنند. اما در میان آنها سه دلیل می تواند پر رنگ تر و بهتر به نظر رسند، در این مطلب می خواهیم شما را با دلایل اصلی حضور نیافتن سونی در جریان نمایشگاه E3 2019 رو به رو سازیم.

1- چیزی برای نمایش وجود ندارد

یکی از دلایلی که سونی را برای حضور در نمایشگاه E3 2019 کمبود آی پی و بازی جدید برای نمایش است. موضوعی که باید به این شرکت حق داد و تصمیم گرفته شده را منطقی محسوب کرد. نمایش کم نمی تواند طرفدارانی که سخت در انتظار برگزاری کنفرانس مهمی چون E3 هستند را راضی نگهدارد. برخلاف مایکروسافت که سال جاری با عناوین مختلفی کنفرانس E3 2018 خود را برگزار کرد، اما شرکت سونی عناوین کافی برای نمایش نداشت و چند بازی پیشین را به نمایش درآورد. از این رو عدم وجود بازی برای نمایش می تواند یکی از دلایل محکم و اصلی عدم حضور سونی در E3 سال آینده باشد. شاید این شرکت بازیهای مختلفی در دست توسعه داشته و بسیاری معتقدند که سونی باید در نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشد، اما این کمپانی معتقد است با وجود بازیهای موجود نمی توان نمایش سورپرایزی برای طرفداران ارائه داد.

پیشتر مایکروسافت هیجان های بسیاری به طرفداران منتقل کرد و خبر از سورپرایزهای قابل توجهی داد. این احتملا وجود داشته که شاهد رونمایی دو کنسول ایکس باکس وان دیجیتالی و ایکس باکس وان اس بازطراحی شده طی کنفرانس E3 آینده شرکت ردموندی باشیم. نینتندو نیز خود را برای برگزاری کنفرانسی جذاب آماده می کند، کنفراسی که احتمالا کنسول جدید نینتندو سوئیچ را شامل شود. این کنسول با مشخصات سخت افزاری بهتر و طراحی بهبودیافته همراه است و باید منتظر ماند تا مشخص شود ردموندی ها برای سال 2019 چه برنامه ای در سر دارند و سونی نیز در حال تدارک بازیهای بزرگی است.

2- پلی استیشن 5 و معرفی در یک رویداد اختصاصی

کنسول پلی استیشن 5 در نزدیکی رونمایی قرار دارد. تا به حال شایعات بسیاری پیرامون پلی استیشن 5 منتشر شد، کنسول بازی که به عنوان نسل نهم دستگاه گیمی سونی شناخته می شود. این دستگاه گیمی قرار است در سال 2019 یا 2020 رونمایی شود و سونی نیز پیشتر مشغول استخدام چند متخصص برای توسعه آن بود.

یکی دیگر از دلایل روشن عدم حضور سونی در E3 2019، می تواند برگزاری یک رویداد اختصاصی جهت رونمایی پلی استیشن 5 باشد. کنسولی که قرار است با طراحی جدید، مشخصات سخت افزاری ارتقا یافته و برخی ویژگی های دیگر همراه شود.

تا به حال تحلیلگران شایعاتی پیرامون این کنسول بازی ارائه دادند که نشان می دهد باید انتظار رونمایی یک محصول برجسته از سونی را داشت. بسیاری معتقدند سونی همان کیفیت 4کی را برای این کنسول بازی در نظر گرفته و به نوعی باید در بحث سخت افزاری آن را پلی استیشن 4 پرو بروزرسانی شده دانست.

زیرا این کنسول میان نسلی سونی نیز قادر است با کیفیت 4کی بازیها را اجرا کند، بدون آن مشکلی در اجرا بازیها وجود داشته باشد، اگرچه در بحث فریم مسئله هایی دارد. به هر حال معرفی پلی استیشن 5 در معرفی در یک رویداد اختصاصی دلیل قابل توجهی خواهد بود.

3- کدام یک بیشتر احتمال دارد؟

سونی در تلاش است کنسول بازی را معرفی کند که قادر است همانند پلی استیشن 4 پرو به اجرا بازیها با وضوح 4K بپردازد. چنین کیفیتی برای یک کنسول نسل نهمی باید معمولی باشد و نباید آن را وضوح چشمگیری دانست. زیرا سونی چنین وضوحی را برای پلی استیشن 4 پرو به عنوان یک کنسول میان نسلی در نظر گرفته است.

انتظارات از سونی و کنسول بازی نسل جدید آن بسیار است اما اطلاعات کافی وجود نداشته تا اظهار نظر دقیق و روشنی داشت. اینکه کدام دلیل می تواند صحت داشته باشد، باید دلیل دوم یعنی پلی استیشن 5 را از دلایل اصلی سونی دانست. مایکروسافت نیز با کنسول اسکرالت در تلاش است تا پلی استیشن 5 را به چالش دعوت کند و بایستی نسل بعدی یک یک نسل جالب توجه برای گیمرها دانست. نسلی که هر نوآوری را می توان در کنسول های آن مشاهده کرد و پیشرفت چشمگیری را می توان شاهد بود.

از عمر نسل فعلی تنها 5 سال می گذرد و اگر در سال آینده سونی و مایکروسافت برنامه ای برای رونمایی از نسل جدید کنسول بازی خود داشته باشند، باید نسل هشتم را کوتاه مدت دانست.