تامبلر احتمالاً به دلیل محتوای نامناسب از اپ استور حذف شده است

سایت میکروبلاگینگ و شبکه اجتماعی Tumblr به طور موقت از فروشگاه اپل ناپدید شده است. روز جمعه تیم پشتیبانی تامبلر در وب‌سایت خود اعلام کرد که کاربران در استفاده از این اپ دچار مشکل شده‌اند. آنها ابراز امیدواری کردند که این مشکلات به زودی برطرف شود. امروز نیز با به روزرسانی این خبر اعلام کردند که شرکت هنوز در حال کار برای برطرف کردن مشکل پیش آمده است.

اما با این حال، هنوز مشخص نیست آیا تامبلر خود تصمیم به کنار کشیدن از اپ استور گرفته است تا اپل این برنامه را از فروشگاه خود حذف کرده است. گمانه زنی‌ها مبنی بر اینست که این برنامه به دلیل محتوای نامناسبی که دارد، باعث شده تا اپل تصمیم بگیرد آن را از اپ استور حذف کند. طبق اطلاعاتی که PiunikaWeb یکی از کاربران تامبلر منتشر کرده، کاربران برنامه iOS تامبلر به جز حالت جستجوی امن (Safe Mode)، حالت جستجوی دیگری ندارند. کسانی که این اپلیکیشن را حذف کرده بودند امیدوار بودند که با نصب دوباره آن این مشکل برطرف شود، اما متوجه شدند که تامبلر در اپ استور ناپدید شده است. اما برخی از کاربران iOS که این برنامه در لیست برنامه‌های خریداری شده گوشی خود بود، که این دسته موفق شدند تامبلر را بری آیفون و یا آیپدشان دوباره نصب کنند.

ما در تلاشیم تا مشکل پیش آمده در اپلیکیشن iOS را برطرف کنیم و امیدواریم که به زودی دوباره برنامه به عملکرد عادی باز گردد. ما به معنای واقعی از صبر و شکیبایی شما سپاس‌گذاریم. در آینده این مقاله را به‌روزرسانی خواهیم کرد و شما را در جریان اخبار جدیدتر قرار خواهیم داد.

در ماه فوریه اپل برنامه تلگرام را از اپ استور حذف کرد. دلیل این تصمیم گزارشات و شکایات کاربران مبنی بر محتوای نامناسب برنامه بود. البته حذف برنامه تامبلر از اپ استور تأثیری بر عملکرد آن در اندروید نداشته است و این برنامه همچنان برای دانلود در گوگلی پلی استور قرار دارد.