جیم کری: ترامپ غده سرطانی است

جیم کری گفت: ترامپ یک غده سرطانی است و هر کس از جمله «سارا سندرز» (سخنگوی کاخ سفید) که برای وی لاپوشانی کند، این غده را با گریم می پوشاند.

وی افزود: ترامپ به طرز باور نکردنی، خطرناک و تهدیدی برای امنیت کشور است و حال پر رویی به خرج داده و خواستار همکاری دو حزبی شده است.

این هنرپیشه هالیوود همچنین نمایندگان جمهوریخواهان آمریکا را مورد نکوهش قرار داد و آنها را به تجاوزگری و نابودی سیستم سیاسی کشور متهم کرد.

کری گفت: یک متجاوز باید برکنار شود، نه اینکه با او مذاکره شود. این افراد در حال تجاوز به سیستم ما هستند و آن را درست در مقابل چشمان ما نابود می کنند.

این کمدین آمریکایی به منتقد سرسخت دولت ترامپ بدل شده و شخص رئیس جمهوری و دیگر شخصیت های جمهوریخواه آمریکا را مورد تمسخر قرار داده است.

کری اولین هنرپیشه ای نیست که ترامپ را مورد انتقاد قرار داده است. «شان پن» دیگر هنرپیشه هالیوود چندی پیش، رئیس جمهوری آمریکا را دشمن بشریت خواند.

شان پن پس از استفاده ترامپ از الفاظ زشت در مورد مهاجران برخی کشورها از جمله هائیتی و تشبیه آنها به «چاه مستراح»، مطلبی برای مجله تایم در انتقاد از سخنان رئیس جمهوری آمریکا نوشت و در آن به حادثه زلزله ۲۰۱۰ در هائیتی اشاره کرد که چگونه مردم این کشور برای احیای خود از این بلای طبیعی به خودشان کمک کردند.

این هنرپیشه در مطلب خود کلمات رئیس جمهوری در توصیف مردم آفریقا، السالوادور و هائیتی را ننگین و خفت آور خواند.

«رابرت رد فورد» هنرپیشه سرشناس آمریکایی نیز سال گذشته در مقاله ای که برای روزنامه واشنگتن پست نوشت، هشدار داد که رفتار ترامپ و شرایط زمان زمامداری وی بسیار به شرایط واترگیت در دوره ریچارد نیکسون رئیس جمهوری سابق آمریکا مشابه است.

رد فورد در این مقاله یادآور شد که رئیس جمهوری آمریکا حملات نیکسون علیه روزنامه نگاران را در سطح خطرناک و جدیدی به کار برده است.

رد فورد در فیلم «تمام مردان رئیس جمهوری» که آوریل سال ۱۹۷۶ اکران شد و به واقعه واترگیت پرداخت، نقش آفرید.

نیکسون سی و هفتمین رئیس جمهوری آمریکا بین سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴میلادی بود؛ وی تنها رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا است که از سمت خود به منظور اجتناب از استیضاح به دلیل رسوایی واترگیت استعفا داد.

نوشته جیم کری: ترامپ غده سرطانی است اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.