شما نظر دهید: ایجاد سوراخی روی نمایشگر بهتر است یا ناچ؟
1 min read

شما نظر دهید: ایجاد سوراخی روی نمایشگر بهتر است یا ناچ؟

از سال گذشته که اپل از گوشی iPhone X رونمایی کرد، ناچ یا همان بریدگی بالای نمایشگر تبدیل به ترندی شد که کمپانی‌های سازنده گوشی، یکی پس از دیگری به دنبال آن رفتند. البته اگر پیگیر اخبار موبایل به صورت جدی باشید، می‌دانید که قبل از آیفون 10، اسنشال فون و چند محصول از کمپانی شیائومی از طراحی ناچ به شکل قطره آب در گوشی‌های خود بهره می‌بردند، اما با این حال، اپل را پیشرو در زمینه طراحی ناچ مستطیلی می‌نامند. حالا دیگر به جرأت می‌توان گفت که اکثر تولیدکنندگان بزرگ گوشی مانند هواوی، نوکیا، وان‌پلاس، گوگل و ال‌جی در طراحی گوشی‌های خود با هدف استفاده حداکثری از پنل جلوی گوشی برای قرار دادن نمایشگرهای تمام صفحه، روی به استفاده از ناچ آورده‌اند. اما سامسونگ تا اینجای کار در برابر این موضوع مقاومت کرده است.

اخیراً شایعات زیادی در خصوص صفحه‌نمایش Infinity-O سامسونگ به گوش می‌رسد و گفته می‌شود که این نمایشگر جدید قرار است در گوشی Galaxy S10 استفاده شود. طبق اطلاعاتی که از پتنت‌های این شرکت و افشاگران منتشر شده، سامسونگ گوشی پرچمدار خود را بدون هیچ بریدگی‌ای در بالای نمایشگر خواهد ساخت. تا اینجای کار که خوب است. اما… با توجه به این که آنها هم مانند دیگر سازندگان تلاش می‌کنند تا گوشی‌های آینده خود را بدون هیچ حاشیه‌ای عرضه کنند، باید فکری به حال دوربین سلفی آن بکنند. دقیقاً به همین علت است که نام صفحه نمایش جدید سامسونگ Infinity-O است و حرف O خبر از سوراخ کوچکی در گوشه بالایی سمت چپ نمایشگر می‌دهد که دوربین سلفی در آن جای خواهد گرفت.

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند دلِ خوشی از ناچ (Notch) که این روزها توسط اکثر سازندگان گوشی هوشمند استفاده می‌شود، ندارند و به نوعی از آن متنفرند. اما آیا سوراخی در نمایشگر گزینه بهتری است؟ شما کدام استراتژی را بیشتر می‌پسندید؟

1. نمایشگری با سوراخ بهتر از داشتن ناچ است

2. بریدگی بالای نمایشگر بهتر از سوراخی بر روی آن است

3. هیچکدام خوب نیستند. نمایشگرهای معمولی بهتر است

انتخاب و دلیل آن را با ما به اشتراک بگذارید.