اطلاعات اندازه و فناوری نمایشگر گلکسی اس 10 سامسونگ فاش شد

در حالی که نمایشگر گلکسی اس 9 نسبت به نسل قبل یعنی گلکسی اس 8 تغییر خاصی نداشت، به احتمال زیاد غول کره ای از فناوری جدیدی در نمایشگر پرچمدار 2019 خود استفاده خواهد کرد. این موضوع علاوه بر گلکسی اس 10، در مورد گلکسی نوت 10 نیز احتمال صدق خواهد کرد. کمپانی کره ای پتنت های جدیدی را در مورد نمایشگر گلکسی های نسل های آینده ثبت کرده و همچنین پنل هایی با طراحی جدیدتر نیز در کنفرانس توسعه دهندگان اخیر خود به نمایش گذاشت که احتمالا در گلکسی اس 10 به کار گرفته خواهند شد. روز گذشته در گزارشی اندازه و رزولوشن احتمالی نمایشگر گلکسی نوت 10 فاش شد و اکنون اطلاعات جدیدی در مورد صفحه نمایش گلکسی اس 10 استاندارد سامسونگ منتشر شده است.

سامسونگ احتمالا گلکسی اس 10 را در سه یا چهار مدل مختلف روانه بازار خواهد کرد که نسخه استاندارد قطعا یکی از اعضای این سری خواهد بود. اطلاعات درز شده نیز مربوط به صفحه نمایش همین نسخه است که گفته شده این دستگاه مجهز به صفحه نمایش 5.8 اینچی تخت خواهد بود در حالی که مدل گران قیمت تر این دستگاه از نمایشگر خمیده اما با سایز یکسان برخوردار خواهد بود. در عین حال اندازه نمایشگر نسخه بزرگتر (گلکسی اس 10 پلاس) 6.2 اینچ گزارش شده که از این حیث تفاوتی با گلکسی اس 9 پلاس فعلی نخواهد داشت.

همان طور که گفته تکنولوژی که سامسونگ در نمایشگر پرچمدار بعدی خود به کار خواهد گرفت، نسبت به پرچمداران فعلی متفاوت خواهد بود. در واقع غول کره ای از نسل جدید و بهبود یافته پنل های OLED خود با عنوان M9 در گلکسی اس 10 استفاده خواهد کرد. این در حالیست که عنوان فناوری نمایشگرهای گلکسی اس 9، اس 9 پلاس و نوت گلکسی نوت 9 سامسونگ M8 بود. گفته میشود سامسونگ در پنل های M9 گلکسی اس 10 از شکل جدیدی از مواد ارگانیک استفاده خواهد کرد. برای نمونه، مواد قرمز به جای Duksan Neolux که تامین کننده فعلی مواد قرمز برای دیودهای نوری ارگانیک رنگ مربوطه هستند، از شرکت مواد شیمیایی Dow تهیه خواهند شد.

با بهبود فناوری نمایشگر احتمالا میتوانیم شاهد پیشرفت کیفیت در صفحه نمایش گوشی های پرچمدار سامسونگ باشیم. روشنایی، محدوده رنگ ها و دیگر فاکتورها با این تغییر میتوانند دچار بهبود شوند. استفاده از پنل تخت در گلکسی اس 10 میتواند کمی غافل گیر کننده باشد اما همین موضوع میتواند منجر کاهش قیمت فروش این دستگاه نیز شود که میتواند سامسونگ را در موقعیت بهتری قرار دهد. از آنجایی که سامسونگ موبایل با یک بحران روبرو است، موفقیت یا شکست گلکسی اس 10 میتواند وضعیت آینده کمپانی را در بازار گوشی های هوشمند رقم بزند بنابراین غول کره ای باید جنبه رقابت از نظر ارزش خرید را با رقبا کاملا حفظ کند.