پرچمدار بعدی موتورولا به چیپست اسنپدراگون 8150 و ماد 5G مجهز است

موتورولا از جمله سازندگان پر سابقه و شناخته شده گوشی های موبایل است که پیش از پیوستن به لنوو دوران درخشانی را در این صنعت میگذارند اما این برند امریکایی نتوانست خود را در جمع بزرگان حفظ کند. با این حال هر ساله موتورولا گوشی های ارزشمندی را روانه بازار میکند که طرفداران بخصوص خود را دارند. به خصوص میان رده های این برند در میان گوشی های ارزان قیمت اندرویدی از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردارند. اما موتورولا مانند دیگر سازندگان هر سال پرچمدارانی را نیز معرفی و وارد بازار میکند.

حال XDA به نقل از منبعی ناشناس اعلام کرده است که موتورولا در حال بر روی یک گوشی پرچمدار جدید با اسم رمز Motorola Odin است. این دستگاه احتمالا به چیپست پرچمدار نسل بعد کوالکام، پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8150 مجهز خواهد بود. مدل پایه این پرچمدار از 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز برخوردار خواهد بود. انتظار میرود این پرچمدار به طور پیشفرض از اندروید 9 پای برخوردار باشد. مادهای Moto یا همان Moto Mods که ماژول برخی از گوشی های موتورولا هستند نیز شامل حال این پرچمدار خواهد شد و گفته میشود ماد 5G نیز برای این گوشی عرضه خواهد شد. با توجه به نوع چیپست، احتمالا این پرچمدار به مودم X50 اسنپدراگون مجهز خواهد بود که سازگاری با شبکه پرسرعت 5G را نیز برای Motorola Odin به ارمغان خواهد آورد.

کوالکام پردازنده پرچمدار بعدی خود را با معماری 7 نانومتری توسعه خواهد داد. این چیپست از واحد پردازشی طبیعی یا NPU نیز برخوردار خواهد بود تا این بخش به پردازشات مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی رسیدگی کند. در حالی که طبق گزارشات، موتورولا در حال کار بر روی سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر است، هنوز مشخص نیست این ویژگی در پرچمدار بعدی این کمپانی قرار خواهد گرفت یا خیر. اگر موتورولا روند نام گذاری پرچمداران خود را تغییر ندهد که این اتفاق بعید است، Moto Z4 پرچمدار بعدی این شرکت خواهد بود و در واقع پیش بینی میشود Motorola Odin اسم رمز Moto Z4 باشد. این پرچمدار در امریکا ممکن است به طور انحصاری توسط اوپراتور ورایزون روانه بازار شود.

موتورولا اولین نسل از پرچمداران سری Moto Z را در سال 2016 معرفی کرد و متعهد شد که سه نسل از این خانواده با پشتیبانی از ماژول های Moto Mods به تولید خواهد رسید. بنابراین Odin یا همان Moto Z4 چهارمین نسل از گوشی های این سری خواهد بود که قابلیت پشتیبانی از Moto Mods نیز خواهد داشت. امسال موتورولا گوشی پرچمدار Moto Z3 را با ماد 5G وارد بازار کرد که امکان استفاده از این شبکه را در سال آینده از شبکه 5G ورایزون در اختیار کاربران خواهد گذاشت. شرکت ورایزون اخیرا موفق شد فناوری 5G را با استفاده از Moto Z3 آزمایش کند.