اینستاگرام لایک و فالوهای جعلی را حذف خواهد کرد
1 min read

اینستاگرام لایک و فالوهای جعلی را حذف خواهد کرد

اگر از کاربران پرشمار اینستاگرام، محبوب ترین شبکه اجتماعی حال حاضر دنیا باشید احتمالا متوجه شده اید که در بسیاری از صفحات، کامنت ها، لایک ها و حتی دنبال کنندگانی ساختگی وجود دارند که صرفا برای چشمگیرتر کردن آمار و ارقام یک صفحه مورد استفاده قرار میگیرند. این موضوع مطمئنا برای بسیاری از کاربران ناخوشآیند است و البته رقابت تجاری در اینستاگرام را نیز مختل میکند. اکنون این شبکه اجتماعی قصد دارد با لایک ها، فالوها و کامنت های جعلی به شکلی جدی تر مبارزه کند و این کار با حذف آنها از اینستاگرام صورت خواهد گرفت. اینستاگرام نیز مانند هر پلتفرم دیگری دارای شرایط و قوانین بخصوصی است و این شبکه اجتماعی میتواند به دلیل نقض دستورات و قوانین استفاده از این برنامه، تمامی لایک ها و فالوها و نظرات ساختگی را حذف کند. این موضوع روز گذشته به عنوان بخشی از تغییرات سیاست کمپانی اعلام شد.

حذف لایک ها و دنبال کننده های ساختگی از اینستاگرام شامل تمامی حساب هایی خواهد شد که از سرویس های سوم شخص برای شلوغ تر کردن صفحه و سوء استفاده از این اتفاق استفاده میکنند. به گفته اینستاگرام، این کمپانی از ابزار مدیریتی تجهیز شده به ماشین یادگیری در اینستاگرام استفاده خواهد کرد تا به کمک آن، پیج هایی که از سرویس های سوم شخص افزایش لایک و فالوئر استفاده میکنند شناسایی شوند و لایک ها، فالوها و نظرات جعلی حذف شوند. .بعد از شناسایی اینگونه صفحهات و حذف مشخصه های ساختگی، اینستاگرام نیز از این موضوع آگاه خواهد شد. همچنین صاحبان اینگونه پیج ها از سوی اینستاگرام به تغییر رمز عبور صفحه نیز وادار خواهند شد چرا که برنامه های سوم شخص افزایش دهنده جعلی محبوبیت صفحات میتواند امنیت یک حساب کاربری را نیز به خطر بیاندازد.

در حالی که اینستاگرام در ابتدا صرفا کار خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی تصویر محور آغاز کرد، رفته رفته این شبکه اجتماعی بیشتر جنبه تجاری پیدا کرد و امروزه محصولات بسیار زیادی از طریق این برنامه معامله میشوند. با روند رو به رشد اینستاگرام در این زمینه، مطمئنا حساب های کاربری بیشتری روی به استفاده از برنامه های غیر مجازی خواهند آورد که محبوبیت صفحات را به شکل جعلی افزایش میدهند. به گزارش نیویورک تایمز، پدیده ای که در اینستاگرام با نام نانوذرات شناخته میشود یا همان پیج هایی که در حدود هزار فالوئر دارند، سعی بر این دارند که محصولاتی را در مقابل تبلیغ در صفحه خود به صورت رایگان بدست بیآورند.

این گونه نقض قوانین شامل حال شبکه های اجتماعی دیگری همچون توییتر نیز در گذشته شده که این شبکه اجتماعی نیز با تدابیری جلوی این گونه اقدامات را تا حدی گرفت. طبیعتا اینستاگرام هم اگر خواهان حفظ محیطی سالم برای تجارت و مبادله است، باید به این گونه اقدامات عکس العمل نشان دهد تا یکپارچگی خود در زمینه کسب و کار را حفظ کند. پیش تر اینستاگرام اقدام به حذف اکانت های جعلی کرده بود اما تا به امروز، اقدامی در مقابل لایک ها و فالوهای جعلی نشده بود. اما به گفته کمپانی، طی هفته های آینده اینستاگرام اقدامات خود در مقابل فعالیت های جعلی را نیز جدی تر پیگیری خواهد کرد.