چند نکته ساده برای آنکه گوشی شما در طول روز بیشتر روشن بماند
1 min read

چند نکته ساده برای آنکه گوشی شما در طول روز بیشتر روشن بماند

یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن های هوشمند افزایش طول عمر باتری این دستگاه هاست. کارکردهای متنوع گوشی های موبایل از پخش موزیک و عکاسی گرفته تا نقشه خوانی و وبگردی و بازی باعث می شود این دستگاه ها به سختی بتوانند بیشتر از یک روز بدون شارژ مجدد همراه کاربران باشند و حتی ضعف تکنولوژیکی باتری ها باعث شده وسیله هایی به نام "پاوربانک" هم روز به روز فروش بیشتری پیدا کنند که مانند یک شارژر آماده همیشه همراه کاربران هستند. پیشنهادهای بسیار زیادی برای افزایش طول عمر باتری مطرح می شوند که بعضی از آنها عملی و دارای بازدهی مناسب و برخی دیگر غیرعملی و بدون راندمان هستند. اما در ادامه چند راهکار ساده معرفی شده که با انجام آنها در مواقع ضروری می تواند چند ساعت بیشتر به طول عمر روزانه باتری گوشی اضافه کنید.

1- کاهش روشنایی

تکنیکی فوق العاده ساده و تقریبا همواره کاربردی برای افزایش مدت زمان قابل استفاده از دستگاه. نور صفحه را تا حد ممکن کاهش دهید تا گوشی شما مدت زمان بیشتری روشن بماند. برای این کار کافیست در صفحه اصلی انگشتتان را از بالای نمایشگر به پایین بکشید و در منوی اعلان هایی که ظاهر می شود نوار لغزنده روبروی علامت روشنایی را تا انتها به سمت چپ بکشید.

2- قطع کردن صدای زنگ و پخش موزیک

از کلیدهای تنظیم صدای گوشی برای کاهش و یا قطع کردن صدای زنگ استفاده کنید. حتی می توانید وارد منوی تنظیمات شده و در بخش Sound یا تنظیمات صوتی سایر گزینه های زنگ از جمله صدای زنگ پیام ها را هم کاهش دهید. اگر تعداد تماس های دریافتی شما زیاد است این کار به افزایش طول عمر باتری کمک خواهد کرد.

3- روشن کردن قابلیت های اختصاصی ذخیره باتری در گوشی

در گوشی های اندرویدی در منوی تنظیمات یا Settings و سپس در بخش باتری (Battery) گزنیه هایی برای مدیریت مصرف باتری وجود دارند که به صورت خودکار توسط دستگاه اعمال شده و طول عمر روزانه آن را به میزان چند ساعت افزایش می دهند. این کار با استفاده از محدود کردن اجرای برنامه ها در پس زمینه یا اتصال آنها به اینترنت صورت می گیرد.

4- استفاده از هدفون های باسیم به جای نمونه های بدون سیم

طبیعی است که روشن کردن بلوتوث دستگاه و اتصال یک هدفون بیسیم به آن تا چه حد باعث مصرف سریعتر شارژ باتری و سریعتر خاموش شدن گوشی شود. اگر از تلفن همراهتان برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید و از طرفی نگران خاموش شدن آن در میانه روز هستید بهتر است از هدفون های باسیم به جای نمونه های بیسیم استفاده کنید.

5- استفاده از حالت Battery Saver اندروید

تقریبا همه گوشی های اندرویدی قابلیتی به نام Battery Saver دارند که می تواند گوشی شما را به ابزاری تنها برای ارسال و دریافت پیام و برقراری تماس تبدیل کرده و در عوض چندین ساعت به مدت زمان روشن باقی ماندن دستگاه کمک کنند. این قابلیت نیز در بخش باتری در منوی تنظیمات وجود دارد و می توانید آن را با عنوان Battery Saver پیدا کنید. با روشن کردن این قابلیت زمانی که نگران خاموش شدن گوشی هستید می توانید روی چندین ساعت کارکرد بیشتر حساب باز کنید.

6- استفاده از حالت پرواز

و در نهایت اگر نیازی به برقراری تماس یا ارسال و دریافت پیام ندارید و تنها روشن ماندن گوشی برایتان مهم است می توانید آن را در حالت پرواز یا Airplane Mode (در برخی گوشی ها Flight Mode) قرار دهید. این کار ارتباط دستگاه با شبکه های مخابراتی را قطع کرده و در عوض طول عمر باتری را افزایش می دهد. برای فعال کردن این حالت می توانید مانند روش 1 عمل کنید و در عوض به دنبال آیکونی با علامت هواپیما باشید.