اینستاگرام بر روی طراحی جدید پروفایل با ظاهری ساده‌تر کار میکند
1 min read

اینستاگرام بر روی طراحی جدید پروفایل با ظاهری ساده‌تر کار میکند

در روزهای اخیر اینستاگرام تعدادی از برنامه های خود برای آینده این شبکه اجتماعی و اقدامات در حال اجرا را اعلام کرد. کمی قبل تر خواندیم که اینستاگرام به زودی فالوها، لایک ها و کامنت های جعلی را که به واسطه سرویس های سوم شخص به دست آمده اند حذف خواهد کرد. حال این شبکه اجتماعی امروز طی بیانیه ای در وب سایت خبری خود اعلام کرده است که در حال آزمایش لایه های جدید پروفایل صفحات کاربران است و به زودی تغییرات محسوسی را در این بخش از اینستاگرام شاهد خواهیم بود. پست اینستاگرام در این مورد توضیح میدهد که طی چند هفته آینده شاهد ترتیب بندی با شکل و شمایل جدید صفحه پروفایل از جمله تغییرات آیکون ها، دکمه ها و شکل جابجایی بین تب ها خواهید بود. ترتیب بندی تصاویر کاربران تغییری نخواهد کرد و جایی برای نگرانی در این مورد نیست.

نمونه هایی از تغییرات احتمالی صفحه پروفایل اینستاگرام را میتوانید در تصویر فوق مشاهده کنید. قابل توجه ترین تغییر صورت گرفته مربوط به تعداد فالوئرهای کاربران است که دیگر مانند قبل تاکیدی بر روی این مشخصه در صفحه پروفایل وجود ندارد و در حالی که در حال حاضر، تعداد فالوئرهای یک پیچ به صورت کاملا مشهود در بالای پروفایل نمایش داده میشود، در طراحی جدید تعداد فالوئرها و همچنین پیج هایی که کاربران دنبال میکنند به صورتی ریزتر و در پائین بیوگرافی کاربر نمایش داده میشود. اخیرا توییتر نیز چنین تغییری را در نسخه iOS اپلیکیشن خود اعمال کرد. توییتر معتقد است باید اولویت بر روی یک مکالمه مفید باشد نه صرفا تمرکز بر روی اعداد و ارقام.

اینستاگرام نیز مطمئنا در مورد اعتبار پلتفرم خود حساسیت دارد و این دقیقا همان دلیلی است که باعث شده این شبکه اجتماعی به فکر حذف لایک ها و فالوهای ساختگی بیافتد. دسترسی به آیکون فالو و ارسال پیام خصوصی در طراحی جدید پروفایل اینستاگرام راحت تر شده و دکمه های این دو در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. با لمس بر روی تب کاربرانی که دنبال میکنید، فالوئرهای یکسان و به عبارت دیگر، دو جانبه شما و افرادی که دنبال میکنید نمایش داده میشوند. نمایش شبکه ای تصاویر، پست ها و تصاویر تگ شده هر کدام در تگ های جداگانه ای قرار گرفته اند. دیگر تغییر در تب بندی پروفایل جدید اینستاگرام، تب مجزا برای IGTV است. برای حساب های تجاری، یک تب Shop نیز در کنار گزینه های اضافه مانند دایرکت ها، تماس ها و آغاز سفارش وجود خواهد داشت.

اینستاگرام اعلام کرده که در حال آزمایش این تغییرات است و در چندین مرحله این تغییرات را چند هفته آینده امتحان خواهد کرد. همچنین اینستاگرام گفته است که به بهبود صفحه جدید پروفایل با بازخورد نظرات کاربران ادامه خواهد داد بنابراین کاربران میتوانند نظرات خود را در این مورد با اینستاگرام به اشتراک بگذارند.