تاریخ احتمالی رونمایی کوالکام از چیپست پرچمدار اسنپدارگون 8150 مشخص شد
1 min read

تاریخ احتمالی رونمایی کوالکام از چیپست پرچمدار اسنپدارگون 8150 مشخص شد

هر ساله سازندگان گوشی های اندرویدی، از چیپست های اسنپدراگون کمپانی کوالکام بیشتر از هر چیپست دیگری استفاده میکنند و به خصوص در میان پرچمداران، گزینه اول کمپانی های سازنده همواره چیپست های پرچمدار کوالکام بوده است. در سال 2018 هم به همین صورت بود و اسنپدراگون 845 در قلب اکثریت قریب به اتفاق گوشی های پرچمدار قرار گرفت و مانند اکثر نسل های قبل، عملکرد خوبی نیز از خود به جای گذاشت. پردازنده های اسنپدارگون چه از لحاظ قدرت پردازشی و چه از لحاظ های مودم های قدرتمند و قدرت گرافیکی خوب همواره از بهترین های بازار بوده اند و به همین دلیل، هم سازندگان و مصرف کنندگان، رضایت بالایی از چیپست های این کمپانی دارند. حال که سال 2018 در حال به پایان رسیدن است، کم کم وقت آن رسیده که کوالکام تراشه پرچمدار نسل بعد خود را رونمایی کند.

بر اساس گزارش تازه منتشر شده، کوالکام اولین چیپست 7 نانومتری خود را احتمالا در تاریخ 4 دسامبر برابر با 13 آذر رونمایی خواهد کرد. بنا به این گزارش، کوالکام رویدادی را در Qualcomm Technology Summit و در حضور رسانه های خبری چینی برگزار خواهد کرد. این کنفرانس سه روزه در هاوایی برگزار خواهد شد و علاوه بر چیپست پرچمدار کوالکام، هدست واقعیت مجازی شیائومی با برخورداری از چیپست اسنپدراگون 821 نیز رونمایی خواهد شد.

در مورد مشخصات فنی چیپست اسنپدراگون 8150 صحبت هایی عنوان شده که بر اساس آنها، انتظار میرود این پردازنده از طراحی سه خوشه ای هسته ها، درست مانند Kirin 980 هواوی برخوردار باشد. اخیرا پردازنده ای منتسب به اسنپدراگون 8150 در بنچمارک AnTuTu ظاهر شد و امتیاز 362.292 را ثبت کرد که بالاترین امتیاز کسب کرده در بین تمامی گوشی های هوشمند اندرویدی محسوب میشود. تنها پردازنده ای که با این چیپست در بنچمارک مذکور رقابت نزدیکی داشته، اولین چیپست 7 نانومتری جهان برای دستگاه های اندرویدی یعنی Kirin 980 است که با امتیاز 311.840، پرچمدار معرفی نشده کوالکام را تعقیب میکند. بعد از این دو، اسنپدراگون 845 در داخل گوشی گیمینگ Black Shark Helo شیائومی با امتیاز 301.757 قرار دارد.

معماری هسته ها در اسنپدراگون 8150 کوالکام احتمالا بدین صورت خواهد بود که یک هسته بزرگ و قدرتمند با فرکانس 2.84 گیگاهرتز فعالیت خواهد کرد. سه هسته متوسط دیگر با فرکانس 2.4 گیگاهرتز ایفای نقش میکنند و در نهایت 4 هسته کوچک با مصرف کم و فرکانس 1.78 گیگاهرتزی در این چیپست قرار خواهند داشت. پردازشگر گرافیکی این چیپست نیز احتمالا Adreno 640 خواهد بود که 20 درصد نسبت به نسل قبل، توان بیشتری ارائه خواهد داد. در صورتی که زمان معرفی احتمالی یاد شده صحت داشته باشد، اولین دستگاه مجهز به اسنپدارگون 8150 در اوایل سال 2019 روانه بازار خواهد شد.