اختصاصی: هشدار جدید در مورد رابط USB تلویزیون ها
1 min read

اختصاصی: هشدار جدید در مورد رابط USB تلویزیون ها

همانطور که می دانید، در وب سایت "سخت افزار" مطالب آموزشی در راستای حفاظت از ادوات دیجیتالی شما منتشر شده و به محض برخورد با آنها، درصدد آگاهی رسانی به شما عزیزان بر خواهیم آمد. از جمله این مشکلات، به درگاه USB تلویزیون ها باز می گردد که در گذشته نیز با مطلب تحت عنوان "با مشکل مخوف پورت های USB تلویزیون ها آشنا شوید" را برای شما عزیزان منتشر کرده بودیم که همچنان شاهد بازدید بالای آن هستیم. اینبار به سراغ یک سرنخ دیگر رفته ایم که در نهایت به بروز ایراد در بسیاری از تلویزیون ها ختم می گردد. با توجه به این مسئله که هزینه های تعمیر و خرید یک تلویزیون جدید این روزها بسیار زیاد است، این مطالب می تواند جلوی بروز ایرادات بسیاری را بگیرد.

همانطور که می دانید، پس از دیجیتالی شدن سیگنال های تلویزیون ملی، تنوع آنتن ها نیز افزایش یافته است. بسیاری از این آنتن ها، به دلیل نیاز به تقویت کننده، از یک مدار تقویت سیگنال بهره می برند که بسته به نوع آنتن، دارای ورودی جریان 5 یا 12 ولت است. آنتن هایی که عمدتا خفاشی نامیده می شوند، توسط بوستر تقویت کننده ای که در پایین و عموما کنار تلویزیون قرار دارد، این نیرو را تامین کرده و از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

اما آنتن های بسیاری وجود دارند که به طور عامیانه آنتن های داخلی نامیده می شوند. این آنتن ها اکثرا با ولتاژ 5 ولت سازگار هستند که از 2 طریق این نیرو را دریافت می کنند:

1- آداپتوری که همراه آنها بوده و مانند شارژر های ساده به پریز برق متصل می گردد

2- تامین نیرو از طریق رابط USB که هدف اتصال آن به درگاه USB تلویزیون ها است

سازندگان این آنتن ها، 2 رابط خروجی را برای آنها در نظر گرفته اند که شامل یک رابط آنتن است که به تیونر پشت تلویزیون ها متصل می گردد. دومین رابطی که از آنتن ها بیرون می آید، یک رابط USB است که به درگاه USB تلویزیون ها متصل می شود. شرکت های سازنده تلویزیون، درگاه USB را برای موارد خاصی نظیر بروزرسانی فریمور، پخش محتوای مولتی مدیا مانند فیلم، عکس و آهنگ، و ضبط محتوا طراحی کرده اند. همانطور که در گذشته نیز بدان اشاره شده بود، برخی از کاربران از این درگاه برای شارژ تجهیزاتی مانند گوشی های موبایل استفاده کرده اند که در بلند مدت باعث خرابی برد Main شده است.

در بسیاری از تلویزیون ها، این درگاه مستقیما بر روی برد Main قرار گرفته است و خرابی آن می تواند منجر به خرابی برد اصلی تلویزیون ها گردد. در نتیجه بهتر است که در استفاده از آن دقت لازم را به خرج دهید تا از خرابی زودهنگام آن جلوگیری گردد.

با اتصال درگاه آنتن هایی که از رابط مستقیم USB استفاده می کنند، به تلویزیون، این فرمان را صادر می کنید که نیروی 5 ولت مورد نیاز آنتن به صورت کامل از سوی تلویزیون تامین گردد. از آنجایی که این درگاه برای تامین نیروی هیچ گجت و یا محصولی طراحی نشده اند، احتمال خرابی برد اصلی و یا تامین کننده نیروی مدارهای اصلی تلویزیون را افزایش خواهید داد. همچنین به کوتاه کردن عمر آنها نیز افزوده می شود. پس پیشنهاد می کنیم که از خرید این نوع آنتن ها اجتناب کرده و به جای آن از آنتن هایی استفاده نمایید که نیروی مورد نیاز خود را از تلویزیون دریافت نمی کنند.