Micron تولید انبوه تراشه های GDDR6 را برای کارت گرافیک های انویدیا آغاز کرد
1 min read

Micron تولید انبوه تراشه های GDDR6 را برای کارت گرافیک های انویدیا آغاز کرد

شرکت کره ای سامسونگ الکترونیک، سازنده تراشه های GDDR6 مورد استفاده در کارت گرافیک های NVIDIA Quadro است که به تازگی معرفی شده اند. اینک شرکت دیگری با نام Micron تولید تراشه های GDDR6 مورد استفاده در کارت گرافیک های گیمینگ NVIDIA GeForce RTX 20 را بر عهده دارد. مایکرون تراشه های GDDR6 را برای اولین بار در سال گذشته معرفی کرده و اخبار تولید انبوه آن به گوش رسید.

پس از معرفی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 مشخص شد که تراشه هایی با پهنای باند 14 گیگابیت در ثانیه، در مدل های جدید انویدیا جایگزین تراشه های GDDR5X و GDDR5 می شوند. ظاهرا طول عمر تراشه های GDDR5X بسیار محدود بوده و کارت گرافیک های مخصوص بازی نیز در مدل های اندک از این تراشه استفاده می کنند.

تراشه های 8 گیگابیتی این شرکت در تولید انبوه قرار گرفته و به واقع مایکرون تائید کرده است که سرعت تولید تراشه های GDDR6 به شدت افزایش یافته است؛ طعنه این شرکت در مطلب خود، به سوی AMD است؛ بدین معنی که این کمپانی هم می تواند برای کارت گرافیک های آتی خود به سراغ GDDR6 برود. نوآوری های NVIDIA در کنار تراشه های خوش ساخت و خوش قیمت GDDR6، بهترین عملکرد را در وضعیت کنونی، در اختیار گیمرها قرار خواهد داد.