ادامه تولید و فروش آیفون X اپل به دلیل فروش کند آیفون‌های 2018

احتمالا به یاد دارید زمانی که اپل آیفون های نسل جدید را در ماه سپتامبر رونمایی کرد، اعلام شد که دیگر آیفون X در فروشگاه های این کمپانی به فروش نخواهد رسید. طبیعتا اپل در نظر داشت که نسل جدید را بیشتر به فروش برساند به همین دلیل توقف تولید و فروش مدل های قدیمی همچون آیفون X را انتخاب کرد. در واقع آیفون Xs تمام خصوصیات خوب آیفون X سال گذشته را در خود جای داده در حالی که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بروزرسانی شده و برتری هایی نیز دارد. در عین حال کسانی که نیاز به یک آیفون ارزان قیمت تر داشتند میتوانستند iPhone XR را در نظر بگیرند. امید اپل از آیفون های 2018 بسیار بالا بود اما اوضاع آن طور که کوپرتینویی ها پیش بینی میکردند، پیش نرفت.

فروش دو آیفون گران قیمت 2018 اپل یعنی Xs و Xs Max کمتر از حد انتظار بود به گونه ای که اپل مجاب شد قرارداد خود برای تولید پنل OLED این نمایشگر با سامسونگ را برای دو مدل یاد شده کاهش دهد. همچنین در روزهای گذشته، گزارشات مختلفی در مورد کاهش تولید آیفون های جدید اپل خواندیم. با این وضعیت، اپل تصمیم گرفته است که به جای تولید بی فایده بیشتر آیفون های امسال و صرف هزینه های غیر ضروری، به تولید آیفون X سال قبل ادامه دهد. بدین ترتیب کمپانی همکاری با سامسونگ را به منظور تامین پنل های OLED این دستگاه ادامه خواهد داد. هزینه تولید آیفون X نسبت به آیفون های رده بالای 2018 پائین تر است و در عین حال با برخورداری از حاشیه سود مناسب، میتواند درآمد مناسبی را برای کوپرتینویی ها به دنبال داشته باشد. این در حالیست که اپل و سامسونگ هیچگونه صحبتی در این باره عنوان نکرده اند.

استقبال از آیفون های 2018 از سوی کاربران به خوبی تصور تحلیلگران و اپل نبوده است و همین اپل را با مشکلی مواجه کرده که به خاطر آن، تصمیم خود برای توقف فروش آیفون های سال قبل را تغییر داده و در واقع اکنون اپل بار دیگر به آیفون 8، 8 پلاس و 10 دل خوش کرده است تا بلکه از طریق فروش این مدل ها بتواند فروش ضعیف نسل جدید را جبران کند. با گذشت مدت زمان قابل توجهی از آیفون های 2018، هنوز مدل های سال قبل همچون آیفون 8 در برخی کشورها مانند ژاپن بیشترین محبوبیت را دارند. 20 درصد از میزان فروش گوشی در ژاپن طی بازه زمانی 26 اکتبر تا 20 نوامبر متعلق به آیفون 8 بوده در حالی که آیفون XR با سهم 13 درصدی در همین بازه زمانی، بیشترین فروش را در این کشور داشته است. در نهایت میبایست تاکید کرد که این صرفا یک گزارش است و هنوز مشخص نیست اپل تصمیم قطعی راجع به تولید آیفون X گرفته است یا خیر و اینکه این دستگاه با چه قیمتی مجددا به فروش خواهد رسید.