آنر به طور رسمی از دو گوشی هوشمند Honor 8X و Honor 8X Max رونمایی کرد
1 min read

آنر به طور رسمی از دو گوشی هوشمند Honor 8X و Honor 8X Max رونمایی کرد

دو گوشی که در هفته اخیر گزارشاتی غیر رسمی و افشای اخبار در مورد آنها را شاهد بوده ایم، Honor 8X و Honor 8X Max بودند که اکنون توسط سازنده چینی رسما رونمایی شده اند. برخی از مشخصات این دو گوشی که در شایعات ذکر شده بودند، دقیق بودند. به طور مثال آنر 8 ایکس مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی است در حالی که 8 ایکس مکس از یک نمایشگر غول پیکر 7.12 اینچی برخوردار است که شاید چنین دستگاهی حتی به سختی در برخی جیب ها جای بگیرد. بنابراین هر دو گوشی نسبت به نسل قبل خود بزرگتر شده اند. آنر 7 ایکس سال قبل دارای نمایشگر 5.93 اینچی بود که با افزایش اندازه قابل توجهی روبرو شده است.

در حالی که اندازه نمایشگر بسیار بزرگ آنرهای جدید شاید برای برخی از کاربران دلچسب نباشد، باید بگوئیم که این دو گوشی آنقدر که به نظر میرسند بزرگ نیستند چرا که نسبت ابعاد آنها، عریض تر از حالت نرمال است و باعث میشود Honor 8X و Honor 8X Max بلندتر از یک گوشی معمولی و رایج باشند. از دیگر ویژگی های ظاهری این دو گوشی میتوان به وجود ناچ در بالای نمایشگر هر دو آنها اشاره کرد که البته شکل و شمایل این قسمت در هر مدل کمی متفاوت است. 8 ایکس به ناچ معمول تر (مشابه آیفون ایکس) مجهز است اما این قسمت در نسخه مکس مقداری کوچک تر طراحی شده است.

از نظر طراحی، میتوان گفت که دو آنر جدید بسیار شبیه به آنر 7 ایکس سال قبل هستند. اندازه هر دو مدل بزرگ است و در عقب خود یک سنسور اثر انگشت دایره ای شکل و دوربین اصلی دوگانه دارند. همچنین هر دو مدل به پورت میکرو USB مجهزند که شاید این موضوع برای یک اسمارتفون مدل 2018 چندان جذاب نباشد چرا که انتظار پورت USB-C از چنین گوشی هوشمندی میرود. اما هر دو گوشی در بخش اتصال به وای فای دچار پیشرفت شده اند و Honor 8X و Honor 8X Max از وای فای با فرکانس 5 گیگاهرتز پشتیبانی میکنند که در گذشته این یک فقدان بزرگ در این سری محسوب میشد. از نظر نرم افزاری نیز این دو گوشی با اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.2 همراه شده اند.

در بخش مشخصات سخت افزاری امکانات جالب و برخی جاهات مختلفی بین دو مدل وجود دارد. آنر در 8 ایکس از پردازنده Kirin 710 استفاده کرده در حالی که در 8 ایکس مکس، اسنپدراگون 636 به خدمت گرفته شده است. از نظر کیفیت دوربین، مدل کوچک تر یعنی آنر 8 ایکس وضعیت بهتری دارد. دوربین این گوشی تشکیل شده است از یک ماژول دوگانه 16+2 مگاپیکسلی با گشادگی f/1.8 و دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی با گشادگی f/2.0. در حالی که رزولوشن دوربین 8 مکس با 8 ایکس تفاوتی ندارد، گشادگی دیافراگم کوچک تر و برابر f/2.0 و دوربین جلو 8 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 است. این موضوع برای نمایشگر دو دستگاه نیز صدق میکند که Honor 8X Max با وجود داشتن نمایشگر بزرگتر، وضوح پائین تری نسبت به نسخه استاندارد دارد. علاوه بر این آنر 8 ایکس معمولی دارای نسخه ای با رم 6 گیگابایتی است اما نسخه مکس نهایتا از 4 گیگابایت حافظه رم برخوردار است. در نهایت Honor 8X Max مجهز به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در برابر باتری 3750 میلی آمپر ساعتی Honor 8X است.

در حال حاضر به نظر میرسد آنر فعلا قصد دارد فقط Honor 8X را همین ماه در بازار خارج از چین عرضه کند. قیمت این مدل کمی بیش از 200 دلار است. مدل مکس در چین با قیمت حدودا 219 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی و 263 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی به فروش خواهد رسید.