هواوی به دنبال ساخت گوشی تاشدنی، علامات تجاری ثبت شده لو رفت
1 min read

هواوی به دنبال ساخت گوشی تاشدنی، علامات تجاری ثبت شده لو رفت

فناوری های متعددی شامل حال گوشی های هوشمند در سال 2019 خواهد شد اما در این میان، گوشی های تاشدنی، شبکه 5G و همچنین نمایشگرهای حفره دار (به جای ناچ) مهم ترین ویژگی ها و قابلیت هایی خواهند بود که در اسمارتفون های سال آینده شاهد خواهیم بود. در میان سازندگان بزرگ و اصلی، فعلا فقط سامسونگ نمایشگر تاشدنی خود را معرفی کرده و سال آینده، گوشی سامسونگ مجهز به این صفحه نمایش منحصر به فرد، روانه بازار خواهد شد. شکی در این نبود که به دنبال سامسونگ، سازندگان دیگر هم کار بر روی صفحه نمایش های تاشدنی را آغاز کنند. حال به نظر میرسد هواوی در رقابت با سامسونگ در این زمینه نیز پیش قدم شده و در حال بر روی نمایشگر و احتمالا گوشی تاشدنی اختصاصی خود است.

اسنادی از هواوی منتشر شده که نام های تجاری گوشی های هوشمند تاشدنی این کمپانی چینی را در اختیار ما میگذارد. نام های تجاری ثبت شده توسط هواوی در این زمینه، 4 مورد هستند که از شکل اسم گذاری میتوان تقریبا مطمئن شد که این اسامی مربوط به دستگاه هایی با نمایشگر تاشدنی هستند. نام های تجاری فاش شده عبارتند از Mate F، Mate Flex، Mate Flexi و Mate Fold. همان گونه که مشخص است، هر 4 مورد در رده گوشی های سری میت هواوی قرار میگیرند که البته جای تعجبی ندارد چرا که سری میت، حرفه ای ترین و گران ترین گوشی های ساخت هواوی هستند و با توجه به اسامی، انتظار میرود گوشی یا گوشی های تاشدنی هواوی عمدتا در قالب خانواده میت روانه بازار شوند.

نام های تجاری ثبت شده از سوی هواوی بی شباهت به Galaxy F، اسم انتخابی سامسونگ برای گوشی تاشدنی خود نیست. هر چند که سامسونگ نام دستگاه تاشدنی خود را هنوز رسما اعلام نکرده اما احتمالا Galaxy F نام اسم انتخابی سامسونگ برای گوشی تاشدنی خود است. البته شباهت در اسم گذاری این دو کمپانی را نمیتوان حرکت عجیبی دانست چرا که اسم های زیادی جهت انتخاب برای یک گوشی تاشدنی وجود ندارد. طبیعتا اسم انتخابی باید نشان دهنده قابلیت تا شدن که بارزترین ویژگی دستگاه است باشد و همین باعث شده انتخاب نام محدود و کمی سخت باشد. بدین ترتیب احتمال زیاد، Flex یا Fold نه تنها عضوی از نام گوشی تاشدنی هواوی، بلکه احتمالا بخشی از نام گوشی های تاشدنی کمپانی های دیگر در آینده نزدیک نیز خواهد بود.

از آنجایی که سامسونگ اوایل سال آینده گوشی تاشدنی خود را معرفی میکند، انتظار میرود هواوی نیز اولین گوشی خود در این گروه در همان بازه زمانی معرفی کند تا به رقابت مستقیم با غول کره ای بپردازد. البته امکان تاخیر در معرفی و عرضه به دلیل سختی و محدودیت تولید انبوه گوشی های تاشدنی نیز وجود دارد.