ایووک 2020 با طراحی جدید و تکنولوژی نوین هیبریدی معرفی شد

در طول دهه گذشته خودروهای رنجروور همیشه به امکانات متعدد و ترکیب اتاق پذیرایی با اتاق خودرو معروف بوده اند و این کار را برای ساخت ماشین هایی که ماهیت اصلی آنها رانندگی آفرود، کوه و بیابان پیمایی بود انجام می دادند. چند سال قبل معرفی خودروی Evoque توانست نقدهای بسیار مثبتی را برای رنجروور به ارمغان آورد که بخش زیادی از آنها به مشخصات فنی و بخشی هم به طراحی متفاوت و جسورانه آن باز می گشتند. در ادامه این روند موفقیت آمیز کمپانی رنجروور از نسخه سال 2020 ماشین ایووک رونمایی کرد.

نسخه جدید ایووک در حالت کلی از زبان طراحی مشابه نسل قبلی خود استفاده می کند و همچنان در دسته ماشین های SUV لوکس قرار می گیرد. شاید بارزترین نکته در طراحی این خودرو سقف شیب دار پانورامیک آن باشد که جلوه ای دیدنی به خودرو داده است. با این حال ویژگی هایی مانند چراغ های LED با طراحی جدید و دستگیره های در مخفی شونده از جمله مواردی هستند که به تازگی به ایووک اضافه شده اند. در بخش طراحی داخلی نیز رنجروور تلاش کرده فضای سرنشینان را افزایش دهد که این کار به وسیله افزایش Wheelbase انجام شده است. به گفته رنجروور مدل 2020 ایووک خودرویی دوستدار محیط زیست است. برای مثال به جام چرم در طراحی داخلی از متریالی به نام Kvadrat استفاده شده و بخشی از داشبورد و بدنه داخلی نیز توسط پلاستیک بازیافت شده ساخته می شود. با این وجود تکنولوژی هنوز هم در ایووک حرف اول را میزند.

یک نمایشگر لمسی وظیفه کنترل تمام فعالیت های تفریحی و مدیریتی داخل خودرو را بر عهده دارد، صندلی ها قابلیت تنظیم در 16 حالت مختلف را دارند، سرنشینان می توانند از سرویس های CarPlay اپل و Android Auto استفاده کنند و تنظیمات هوشمند نیز به کمک هوش مصنوعی در این خودرو به کار گرفته شده که می تواند برای هر راننده به صورت مجزا نکاتی مانند وضعیت صندلی، درجه هوای داخل اتاق و حتی موسیقی مورد علاقه را فراهم کند.

البته تغییرات تنها در این موارد خلاصه نمی شوند. یک پیشرانه 48 ولتی با قدرت تولید 296 اسب بخار در کنار موتور گازوئیلی چهار سیلندی که خود 246 اسب بخار نیرو تولید می کند کار خواهد کرد. زمانی که در سرعت های کمتر 20 کیلومتر در ساعت پدال ترمز فشار داده شود موتور غیر فعال می گردد و سیستم اختصاصی ماشین به تولید و ذخیره انرژی از این فرآیند می پردازد که مشابه اتفاقی است که در خودروهای فرمول 1 شاهد آن هستیم. به گفته رنجروور توضیحات فنی بیشتر، زمان عرضه و قیمت نهایی این خودرو به زودی در نمایشگاه اتومبیل شیکاگو که در فوریه آینده در این شهر برگزار می شود منتشر خواهند شد.