فریز شدن دوربین  – مشکل تعدادی از کاربران گلکسی نوت 9 سامسونگ
1 min read

فریز شدن دوربین  – مشکل تعدادی از کاربران گلکسی نوت 9 سامسونگ

تعدادی از صاحبان گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ در ایالات متحده گزارش داده‌اند که دوربین اصلی این گوشی در حین عکاسی و یا فیلم‌برداری فریز شده و غیرقابل استفاده می‌شود. البته این مشکل تنها مختص برنامه دوربین نیست و برنامه‌های شخص ثالث که از دوربین استفاده می‌کنند نیز با پیغام "camera failed" مواجه می‌شوند. قفل شدن دوربین گوشی گلکسی نوت 9 مربوط به اپراتور خاصی نیست و این مشکل در نسخه آنلاک شده آن نیز مشاهده می‌شود.

طبق اعلام وب‌سایت SamMobile انجمن سامسونگ در ایالات متحده پذیرای 58 صفحه شکایت کاربران در رابطه با همین موضوع بوده است. یک راه حلی که توسط کاربران گلکسی نوت 9 پیشنهاد داده شده بود، پاک کردن حافظه کش سیستم بود. البته این فقط یک راهکار کوتاه مدت است و مشکل فریز شدن دوربین دوباره بعد از چند روز باز خواهد گشت و علاوه‌براین آپدیت فریمور از سامسونگ هم نتوانسته دوربین گوشی را از فریز شدن نجات دهد. می‌توانید تصور کنید که کاربری 1000 دلار برای خرید گوشی پرداخت کرده، علاقه‌ای به سروکله زدن با مشکلات اینچنینی ندارد. اما به نظر می‌رسد که خبرهای خوبی هم وجود دارد.

یکی از مدیران سامسونگ در آن انجمن اعلام کرده است که این کمپانی به‌روزرسانی‌ای خاصی تنها با هدف برطرف کردن مشکل فریز شدن دوربین عرضه خواهد کرد. در حالیکه این خبر برای کاربران گلکسی نوت 9 که دوربین گوشی‌هایشان دچار مشکل شده، خوب به نظر می‌آید، تا این لحظه هیچ زمانی برای عرضه آن تعیین نشده است. فروش گلکسی نوت 9 سامسونگ از چند روز پیش به صورت رسمی در ایران آغاز شد. نسخه 128 گیگابایتی آن با قیمتی در حدود 10 میلیون تا 10,500,000 در وب‌سایت‌ها به فروش می‌رسد.