سامسونگ گلگسی‌های سری A 2019 را به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر مجهز میکند
1 min read

سامسونگ گلگسی‌های سری A 2019 را به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر مجهز میکند

سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر یکی از ویژگی های مهم گوشی های هوشمند در سال 2018 بودند که البته غالبا شامل حال مدل های رده بالا یا به اصطلاح پرچمداران شدند. پرچمدارانی مانند وان پلاس 6T، میت 20 پرو هواوی و … از جمله دستگاه هایی بودند که با برخورداری از این نسل از سنسورهای اثر انگشت روانه بازار شدند. شکی در این نیست که سال آینده استفاده از این سنسورها در گوشی های هوشمند بسیار بیشتر خواهد شد و علاوه بر گوشی های گران قیمت، مدل های ارزان قیمت نیز از این ویژگی برخوردار خواهند شد که این خبری خوب برای کاربرانی است که علاقه ای به صرف هزینه زیاد برای خرید یک موبایل ندارند.

در حالی که تا امروز فقط در مورد مجهز بودن گلکسی اس 10، پرچمدار بعدی سامسونگ به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر شنیده ایم، این تنها گوشی غول کره ای در سال آینده با این ویژگی نخواهد بود و کهکشانی های بیشتری با این قابلیت در راهند. در واقع کمپانی سامسونگ احتمالا دو گوشی میان رده جدید از سری A گلکسی ها را در آینده معرفی خواهد کرد که هر دو مدل به نمایشگر حفره دار و سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر (پیش از گلکسی اس 10) مجهز خواهند بود. این اطلاعات تائید نشده توسط یک رسانه کره ای افشا شده است.

منابع داخلی مدعی شده اند که سامسونگ با تامین کننده ای جهت تامین سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر اپتیکال گلکسی های سری A سال آینده به توافق نهایی رسیده است. این در حالیست که کمپانی کره ای احتمالا در گلکسی اس 10 از نوع اولتراسونیک ساخت کوالکام این سنسورها استفاده خواهد کرد که دقت، سرعت و البته قیمت بالاتری نیز دارند اما احتمالا سنسورهای اپتیکال نسل بعد Galaxy A توسط کمپانی چینی Aegis تولید خواهد شد. اکثر پرچمداران 2018 مجهز به این ویژگی نیز از نوع اپتیکال این سنسورها برخوردار بودند. علاوه بر قیمت بالای سنسورهای اولتراسونیک، سختی تولید انبوه این سنسورها باعث قیمت بالای آنها شده در نتیجه فعلا گزینه ایده آلی برای دستگاه های خوش قیمت نیستند.

همان طور که در بالا گفته شد، احتمالا در سال آینده، سنسورهای اثر انگشت مخفی تبدیل به یک ویژگی استاندارد در گوشی های هوشمند خواهند شد و تغییر مهمی در این زمینه صورت خواهد گرفت. مهم تر این است که با این اتفاق، گوشی های میان رده نیز به نمایشگرهای بسیار کم حاشیه مجهز خواهند شد و احتمالا سامسونگ نیز از پنل های Infinity-O، Infinity-U و Infinity-V در گلکسی های میان رده خود در سال 2019 بهره خواهد برد. البته نکته مبهمی وجود دارد و آن هم احتمال برخورداری گلکسی اس 10 لایت از سنسور اثر انگشت در کنار دستگاه است که در این صورت، طبیعتا باید قیمت Galaxy A70 و Galaxy A90 بیشتر از نسخه ارزان قیمت پرچمدار بعدی سامسونگ باشد. برای اطمینان در این مورد باید صبر کرد و منتظر گزارشات بیشتری ماند.