سامسونگ اولین گلکسی مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر را ماه آینده معرفی میکند
1 min read

سامسونگ اولین گلکسی مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر را ماه آینده معرفی میکند

تا به اینجا چند مدل گوشی هوشمند مجهز به اسکنرهای اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر توسط کمپانی های چینی معرفی شده اند هنوز بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند از این ویژگی در گوشی های خود استفاده نکرده است. در حالی که انتظار میرفت پرچمداران یکی دو سال اخیر سامسونگ از این قابلیت برخوردار باشند، حتی با معرفی گلکسی نوت 9 نیز چنین اتفاقی رخ نداد تا تنها امید کاربران در این مورد به سری گلکسی اس 10 باشد. اما شاید این اتفاق زودتر و برای یک مدل غیر پرچمدار رخ دهد.

در ماه جولای منبعی از معرفی دو سری جدید از گلکسی های سامسونگ با نام های Galaxy P و Galaxy R در کشور چین در آینده خبر داد. در حالی که مشخص نیست سری Galaxy R در چه رده ای قرار میگیرند، گفته میشود سری Galaxy P در بخش مدل های میان رده قرار خواهد گرفت. حال به لطف افشای اخباری جدید، به نظر میرسد سامسونگ قصد دارد به زودی گلکسی هایی با مورد انتظارترین ویژگی معرفی کند. بنا به اطلاعات تازه به دست آمده، اولین عضو از خانواده Galaxy P ماه آینده و با عنوان Galaxy P1 به طور رسمی معرفی خواهد شد. در حال حاضر هیچ اطلاعات تائید شده ای در مورد مشخصات این دستگاه در دسترس نیست اما انتظار میرود این مدل مجهز به تراشه اگزینوس و دست کم از 3 یا 4 گیگابایت رم برخوردار باشد. همچنین از آنجایی که این محصول برای بازار چین تدارک دیده شده، احتمالا با دوربین اصلی دوگانه همراه باشد. از آنجایی که سامسونگ معمولا به طراحی همیشگی خود وفادار است، نمایشگر این گوشی فاقد ناچ خواهد بود.

اما حالا که صحبت از نمایشگر شد، موضوعی در مورد Galaxy P1 پیش بینی میشود که احتمالا موثرترین و مورد انتظارترین ویژگی این دستگاه محسوب میشود. بدین ترتیب شاید میان رده بعدی سامسونگ برای بازار چین مجهز به سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر باشد. هر چند ممکن است اطلاعات درز شده مرتبط با گوشی دیگری از گلکسی های سامسونگ باشد اما اگر به این اطلاعات اعتماد کنیم، Galaxy P1 اولین گلکسی مجهز به این ویژگی خواهد بود. این در حالیست که کاربران همواره انتظار دیدن این ویژگی را برای اولین بار در یک پرچمدار سامسونگ داشته اند. این موضوع از آنجایی به هیچ عنوان بعید نیست که سامسونگ اخیرا استراتژی خود را در مورد گلکسی های میان رده تغییر داده و احتمالا از این پس ویژگی های مورد انتظار را ابتدا در این دستگاه ها شاهد باشیم تا مدل های پرچمدار.