شکایت فیسبوک از بلک‌ بری به اتهام نقض قوانین ثبت اختراع مربوط به پیام صوتی
1 min read

شکایت فیسبوک از بلک‌ بری به اتهام نقض قوانین ثبت اختراع مربوط به پیام صوتی

کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی همواره در مسئله ثبت اختراع و دزدی تکنولوژی با یک دیگر در حال درگیری حقوقی هستند. دو کمپانی فیسبوک و بلک بری نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در سال‌های اخیر بیشتر از هرجای دیگری، یک‌دیگر را در دادگاه ملاقات کرده‌اند.

براساس گزارش Bloomberg فیسبوک از بلک بری به دلیل نقض قوانین ثبت اختراع در حال شکایت است. در این شکایت که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شده است، فیسبوک، بلک بری را به نقض چندین مورد از قوانین ثبت اختراع در رابطه با تکنولوژی‌‌های پیام صوتی، چگونگی ارائه گرافیک توسط یک دستگاه موبایل و ردیابی و آنالیز اطلاعات GPS متهم کرده است.

این شکایت در حالی بیان می‌شود که تنها چند‌ ماه از شکایت بلک بری از فیسبوک و دو شرکت‌ زیر مجموعه آن، یعنی اینستاگرام و واتس اپ، به اتهام نقض قوانین ثبت اختراع در رابطه با پیام رسان بلک‌ بری می‌‌گذرد. به طور کلی فیسبوک برای 6 مورد نقض قوانین اختراع تقاضای خسارت کرده است.

در ماه مارچ، نیز بلک بری از فیسبوک شکایت کرده و بیان کرده بود که این کمپانی از نوآوری‌های امنیتی، رابط کاربری و تقویت کننده‌های آن‌ها استفاده کرده‌است؛ ویژگی‌هایی که محصولات بلک بری را در موفقیت امروزی خود قرار داده اند. برخی از این اختراع‌ها شامل اندازه نمایش پیام‌ها بر اساس زمان‌ آن‌ها و قابلیت تگ کردن دوستان وخانواده در تصاویر را می شوند. بلک بری و پیام رسان BBM آن در اواسط سال 2000 به محبوبیت رسیدند؛ این درحالی است که فیسبوک در بهار 2004 اپلیکیشن پیام رسان خود را با حذف امکان ارسال پیام از اپلیکیشن اصلی ارائه کرد.