هشدار: پاور Seasonic FP با برخی کارت گرافیک ها به مشکل برخورده است!

شرکت Seasonic یکی از برترین سازندگان انواع منابع تغذیه، به تازگی اعلام کرده است که متوجه یک ناسازگاری در منابع تغذیه سری FOCUS PLUS شده است. داستان از آنجایی آغاز می گردد که پاورهای سری FOCUS PLUS با برخی از کارت گرافیک ها ناسازگاری داشته و با افزایش شکایات، Seasonic متوجه یک ناسازگاری شده است که البته بخشی از آن ربطی به این شرکت نداشته و دامن سازندگان کارت گرافیک را گرفته است.

شرکت Seasonic اعلام کرده است که برخی از کارت گرافیک ها که اکثرا شامل مدل های AMD هستند، در حین استفاده از منابع تغذیه سری FOCUS PLUS با مشکلاتی نظیر خاموش شدن سیستم، کرش و صفحه سیاه روبرو خواهند شد. ظاهرا از انویدیا تنها کارت گرافیک ASUS GeForce GTX 970 STRIX با این ناسازگاری مشاهده شده است.

اما در بخش کارت گرافیک های AMD، تمامی کارت گرافیک های Vega 56 و Vega 64 که تاریخ تولید آنها پیش از ژانویه 2018 است، با پاورهای Seasonic دچار ناسازگاری شده اند. اما دلیل این ناسازگاری و بروز ایرادات فوق چیست؟ در پاورهای سری FOCUS PLUS یک مدار محافظ پیشرفته تعبیه شده است که در صورت افزایش جریان ناگهانی، وارد عمل شده و ریل را از مدار خارج می سازد. کارت گرافیک های Vega 56 و Vega 64 مادامی که در زیر لود قرار می گیرند، به صورت ناگهانی جریانی بالاتر از میزان مجاز را طلب کرده و این مسئله باعث فعال شدن مدار محافظ می گردد.

متاسفانه تنظیمات فرکانسی سری FOCUS PLUS به خوبی تنظیم نشده و این مسئله می تواند خدشه ای بر نام این شرکت معتبر باشد. به هر حال وجود چنین مسائلی در سازندگان سخت افزار طبیعی به نظر می رسد و Seasonic نیز اعلام کرده است که کاربرانی که دارای چنین مشکلاتی هستند را به صورت رایگان یاری خواهد داد.