وایبر ادعا می‌کند امکان ایجاد گروه با پذیرش 1 میلیارد عضو در این برنامه وجود دارد
1 min read

وایبر ادعا می‌کند امکان ایجاد گروه با پذیرش 1 میلیارد عضو در این برنامه وجود دارد

چندین سال پیش که گوشی‌های اندرویدی پا به بازار ایران باز کردند، Viber به سرعت به محبوب‌ترین برنامه در میان کاربران تبدیل شد. اما با مسدود شدن آن کاربران در میان پیام‌رسان‌های دیگر پخش شدند و این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که در داخل ایران هنوز به وایبر وفادار مانده باشد. این برنامه به تازگی اعلام کرده از قابلیتی بهره می‌برد که شاید هرگز نتوان صحت آن را تأیید کرد.

سازندگان وایبر اعلام کرده‌اند در این برنامه امکان ساخت گروه‌هایی با یک میلیارد کاربر فراهم شده است. نمی‌توان تصور کرد که گروهی با یک میلیارد عضو چه شکلی خواهد بود، اما در هرحال اگر کاربران نیاز به این قابلیت داشته باشد، به هر دلایلی، می‌تواند آنچه را که می‌خواهد عملی کند. البته وایبر قابلیت‌های کسب درآمد جدیدی را نیز معرفی کرده که با بزرگ شدن و رشد گروه‌های Community، کسب درآمد داشته باشند. هر کاربر وایبر می‌تواند Community بسازد و برای جذب یک میلیارد کاربر به هر طریقی و با هر هدفی تلاش کند. این می‌تواند شامل گروه‌های طرفداری از یک باشگاه خاص، تا موضوعاتی مانند سفر، بازی و … باشد. البته برخلاف گروه‌های معمولی وایبر، Communityها گزینه‌های بیشتری را دارا می‌باشند.

ویژگی‌های Community:

  • اعضای نامحدود: تنها محدودیتی که برای تعداد اعضای کامیونیتی وجود دارد 1 میلیارد نفر است.
  • راحتی در عضو شدن: اعضای جدید می‌توانند فقط با لمس لینک اشتراک Community به راحتی در آن عضو شوند.
  • تاریخچه چت‌ها: همه اعضای جدید می‌توانند در زمان عضو شدن به چت‌های قدیمی گروه دسترسی داشته باشند.
  • پین کردن مسیج‌ها: ادمین‌های گروه‌ها می‌توانند مسیجی را برای آنکه در معرض دید همه اعضا باشد، در بالای صفحه پین کنند.

البته برای کسانی که از پیام‌رسان تلگرام استفاده کرده باشند، بسیاری از این ویژگی‌ها ابتدایی و آشنا است. سوپر گروه‌ها که امکان دسترسی کاربران به پیام‌های قدیمی را فراهم میکند و قابلیت پین کردن پیام‌ها از مدت‌ها قبل در تلگرام وجود داشت. اما یک میلیارد عضو…نه. این که آیا شخصی واقعاً به گروهی به یک میلیارد عضو نیاز دارد یا نه و یا اینکه 1 میلیارد آدم چطور می‌توانند حضور در یک گروه یک میلیاردی را تحمل کنند، سوالیست که ما قطعاً نمی‌توانیم به آن پاسخ دهیم.