لامبورگینی Urus ST-X، نسخه ای مفهومی از یک شاسی بلند مسابقه ای
1 min read

لامبورگینی Urus ST-X، نسخه ای مفهومی از یک شاسی بلند مسابقه ای

خودروی Urus در حالت عادی هم محصولی خاص و متفاوت به حساب می آید. ایده داشتن یک لامبورگینی 200000 دلاری با همه ویژگی های شناخته شده این شرکت اما طبقه بندی شده در کلاس ماشین های SUV به خودی خود جالب و هیجان انگیز است اما لامبورگینی شرکتی نیست که به همین حد اکتفا کند و مدل مفهومی جدیدی که معرفی کرده می تواند سطح این هیجان انگیز بودن را به میزان قابل ملاحظه ای ارتقا دهد. بر اساس گزارشات منتشر شده، کمپانی ایتالیایی خودروسازی قصد دارد در سال 2020 نسخه ای مسابقه ای از ماشین اوروس را نیز معرفی کند.

این ماشین Urus ST-X نام دارد و تصاویر منتشر شده از آن نشان دهنده همان شاسی بلند متفاوت و شناخته شده ایتالیایی به همراه تغییراتی برای بهینه سازی آن در پیست های مسابقه است. از جمله این تغییرات می توان به یک وینگ عقب، اگزوزهای انتقال داده شده به طرفین خودرو در ساختاری شش ضلعی، چرخ های آلومینیومی قفل مرکز 21 اینچی و تایرهای P Zero Corsa از کمپانی پیرلی اشاره کرد. به گفته لامبورگینی این خودرو 25 درصد سبک تر از نسخه استاندارد اوروس است و می تواند در پیست های مسطح و آفرود حضور داشته باشد.

اما از نظر توان فنی همچنان از یک پیشرانه 4 لیتری با آرایش V8 مجهز به دو توربو استفاده می شود که توانایی تولید 641 اسب بخار نیرو را (در کلاس ماشین های SUV) دارد و برخی قابلیت های ایمنی از جمله ملیه های فولادی داخلی، سیستم اطفای حریق و باک بنزین FT3 نیز در آن قرار داده شده. Urus ST-X قرار است در مسابقات تایید شده توسط فدراسیون جهانی اتومبیل رانی در اروپا و خاورمیانه حضور داشته باشد که برای سال 2020 برنامه ریزی شده اند. سایر جزئیات این خودرو در آینده نزدیک توسط لامبورگینی رسانه ای خواهد شد.