سیستم عامل جدید گوگل “فیوژا” بر روی آنر پلی هواوی اجرا شد

با وجود آنکه گوگل هرگز به صورت عمومی در خصوص توسعه سیستم عامل جدید خود، صحبتی به میان نیاورده است، میدانیم که این شرکت چند ماهی می‌شود که در حال آزمایش Fuchsia، سیستم عاملی جدید است. یکی از حدس‌هایی که در خصوص فیوژا مطرح شده، اینست که این سیستم عامل به طور کامل جانشین سیستم عامل اندروید خواهد شد و حتی ممکن است جای Chrome OS را نیز بگیرد. در حالی که ما تا این لحظه تقریباً هیچ اطلاعاتی در رابطه با این سیستم عامل نداریم، می‌دانیم که ممکن است هواوی اولین تولیدکننده گوشی هوشمندی باشد که از Fuchsia OS در محصولات خود استفاده می‌کند.

شواهد جدید نشان می‌دهد که فیوژا در گوشی آنر پلی مورد آزمایش قرار گرفته است. در سورس کد فیوژا نشانه‌هایی مبنی بر این وجود دارد که هواوی توانسته است کرنل Zircon را در گوشی آنر پلی بوت کند. کرنل زیرکن متفاوت از کرنل لینوکسی است که در سیستم عامل اندروید از آن استفاده شده و در فیوژا از زیرکن استفاده خواهد شد. در حالیکه هنوز مسیر طولانی به پایان راه و یا پایداری آن باقی مانده است، اما این را می‌توان شروع خوبی در نظر گرفت.

در کدهای جدید اشاره شده که کرنل زیرکن از پردازنده HiSilicon Kirin 970 پشتیبانی می‌کند و آنر پلی تنها یکی از گوشی‌های هوشمندی است که از این چیپ‌ست بهره می‌برد. به غیر از آنر پلی، گوشی‌های سری هواوی P20، سری میت 10، آنر 10، آنر View 10 و … نیز وجود دارند. با این حال، هیچکدام از این موارد به این معنا نیست که کاربران می‌توانند از فیوژا در گوشی‌های خود بهره ببرند. این سیستم عامل همچنان در حال توسعه است و حتی مشخص نیست که مراحل آماده سازی آن چه زمانی به پایان خواهد رسید. در وضعیت فعلی تنها چیزی که آن هم به طور غیر رسمی می‌دانیم، آنست که عملیات توسعه این سیستم عامل در حال پیشرفت است.