سقوط ارزش بیت کوین به کمتر از 4000 دلار

در ادامه روند نزولی بزرگترین ارز دیجیتال جهان در سال 2018، ارزش بیت کوین در بازار بین المللی به کمترین میزان خود طی ماه های اخیر رسید و بار دیگر در این زمینه رکوردشکنی کرد. در حالی که در ابتدای سال 2018 میلادی ارزش همه ارز های دیجیتال جهان به شکلی باورنکردنی افزایش یافت و دارندگان آنها را به نسل جدید ثروتمندان جهان تبدیل کرد، حالا ادامه پیدا کردن این روند نزولی باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در حال تجدیدنظر درباره این پدیده باشند.

روز گذشته به جز 8 ارز دیجیتال از میان 100 ارز دیجیتال شناخته شده جهان با کاهش بین 10 تا 20 درصدی ارزش خود روبرو شدند. مهم ترین تغییر در این بین به بیت کوین اختصاص می یابد که ارزش آن حالا به آستانه کمتر از 4000 دلار رسیده است. پیش از این آگوست سال گذشته بود که ارزش بیت کوین در محدوده 4000 دلار قرار داشت و از آن زمان به بعد رشد آن با شتابی غیر قابل باور ادامه یافته بود. در همین حال اتریوم نیز با ارزشی در حدود 111 دلار خرید و فروش می شود و لایت کوین نیز به سطح پایین تر از 30 دلار رسیده و مونرو نیز با ارزشی در حدود 57 دلار مبادله می شود که هیچ نشانی از اشتیاق سرمایه گذاران در ماه های گذشته را نشان نمی دهد.

روند اکیدا نزولی ارز های دیجیتال باعث نگرانی بسیاری از فعالان این حوزه شده است. همانند شرایط نامشخص روند افزایشی ارزش ها در ابتدای سال 2018، هنوز هیچ یک از کارشناسان نتوانسته اند دلیلی برای ادامه دار شدن این روند کاهشی نیز پیدا کنند.