مشخصات احتمالی چیپ‌ست اسنپدراگون 8150 فاش شد

کوالکام بزرگترین سازنده چیپ‌ست‌های موبایل هنوز از تراشه پرچمدار جدید خود، اسنپدراگون 8150 به صورت رسمی رونمایی نکرده است، اما اخبار و شایعات در خصوص آن بسیار زیاد است. اسنپدراگون 8150 قرار است که در تاریخ 4 دسامبر (13 آذر) رونمایی شود. نتایج بنچمارک این چیپ در AnTuTu و Geekbench و امتیاز هوش مصنوعی آن در مقایسه با رقبا خبر از عملکرد بسیار قوی این پردازنده می‌دهد. کوالکام وعده داده است که بازده کلی این چیپ‌ست 20 درصد بالاتر از اسنپدراگون 845 است و به اتصال 5G نیز مجهز خواهد بود.

این تقریباً همه آن چیزی است که کاربران درخصوص چیپ‌ست جدید کوالکام می‌دانند. با این حال، کاربر توئیتری Ice universe که اطلاعات خوب و معتبری را در دنیای تکنولوژی و موبایل افشا می‌کند، اطلاعات قبلی دررابطه با نوع طراحی این تراشه تأیید کرده است. طبق اطلاعات این کاربر، اسنپدراگون 8150 دارای 4 هسته کم قدرت Kryo نقره‌ای است که هر کدام دارای 128کیلوبایت کش L2 و با بیشنه سرعت 1.8 گیگاهرتز در یک کلاستر می‌باشند. سه هسته Kryo طلایی که هر کدام دارای 256 کیلوبایت کش L2 با بیشینه سرعت 2.419 گیگاهرتز در خوشه دیگری قرار دارند. کلاستر آخر یک هسته طلایی کریو با 512 کیلوبایت حافظه کش L2 دوبل و بیشینه سرعت 2.842 گیگاهرتز می‌باشد.

متأسفانه در رابطه با نام هسته اطلاعاتی منتشر نشده است و نقره‌ای و طلایی احتمالاً به تعداد هسته‌های سفارشی مربوط است. با نگاهی به حافظه کش L2 می‌توان دریافت که اعداد آن با تراشه اسنپدراگون 845 مطابقت دارد؛ 256 کیلوبایت برای طلایی و 128 کیلوبایت برای نقره‌ای. با این حال آن تک هسته طلایی واقعا مرموز است و به طور دقیق مشخص نیست که آیا این همان Kryo 835 Gold یا طراحی جدیدی بر پایه Cortex-A76 آرم خواهد داشت. علاوه‎‌‌براین دلیلی وجود ندارد که کوالکام در طراحی اسنپدراگون 8150 از معماری DinamicIQ استفاده نکند. هنوز در خصوص مودم LTE، قابلیت‌های آن اطلاعاتی منتشر نشده است. اما می‌دانیم که پردازنده گرافیکی این تراشه آدرنو 640 خواهد بود، اما در خصوص جزئیات و عملکرد آن همچنان تا پیش از معرفی چیپ‌ست اطلاعاتی برای انتشار وجود ندارد.