اختصاصی: اینتل نامگذاری نسل 9 را تغییر می دهد؟!

همانطور که می دانید، اینتل به تازگی CPUهای نسل 9 خود را معرفی کرده است که در روز گذشته نیز صفحه ی محصولی از Lenovo، بیانگر این مسئله بود که به زودی شاهد ورود مدل های Core I 9000 در بخش لپ تاپ ها خواهیم بود. از همان بدو ورود نسل 9، برخی از نویسندگان سایت های سخت افزاری، بدون در نظر گرفتن کد رمز این دسته که WhiskyLake نام گرفته بود، این محصولات را بنام CoffeeLake-S یا CoffeLake-Refresh خطاب می کردند.

هر چند که وضعیت اینتل با توجه به فشار به خطوط تولید مدل های 14 نانومتری آنچنان تشدید شده بود که فرصتی برای رسیدگی برای این امور نه چندان مهم نداشت، اما برخی آنها را با نام WhiskyLake خطاب کرده و برخی دیگر نیز آنها را نمونه های بهبود یافته کافی لیک می دانستند؛ این در حالی است که اینبار اینتل به تعدد هسته ها تا 8 عدد دست زده بود.

و اما مسئله ای که به تازگی و به طور کاملا اتفاقی متوجه شده ایم، تغییر نامگذاری اینتل در صفحات رسمی این شرکت است؛ اینتل در برخی از صفحات کد رمز WhiskyLake را حذف و به جای آن از کد رمز نسل 8، موسوم به CoffeeLake استفاده کرده است. این در حالی است که در همین صفحات نیز در گذشته نام WhiskyLake درج شده و هنوز نمی دانیم که دلیل این تغییر نامگذاری CPUهای نسل 9 توسط اینتل چیست!