سونی پتنت یک کارتریج جدید و ناشناخته برای بازی را به ثبت رساند
1 min read

سونی پتنت یک کارتریج جدید و ناشناخته برای بازی را به ثبت رساند

مدتهاست که که هیچ پشتیبانی خاصی از سوی سونی برای پلی استیشن ویتا مشاهده نشده و این کمپانی تصمیم گرفته تمام تمرکز خود را بر روی موفقیت پلی استیشن 4 قرار دهد. با این حال به نظر می رسد ژاپنی ها هنوز هم نتوانسته اند کارتریج های بازی را به کلی از ذهن خود پاک کنند و به همین دلیل اخیرا پتنتی از یک کارتریج جدید و ناشناخته توسط این شرکت به ثبت رسیده است.

وب سایت TechTastic به نقل از وب سایت های ثبت اختراع کره ای تصویری را منتشر کرده که نشان دهنده پتنتی از یک کارتریج بازی متعلق به سونی است و از آن با عنوان "کارتریج بازی الکترونیکی" یاد شده. از روی تصویر نمی توان هیچ حدسی درباره چگونگی عملکرد این کارتریج زد و هیچ شباهتی هم به سیستم های بازی که قبلا دیده بودیم وجود ندارد. روی یک طرف این کارتریج یک حفره دایره ای شکل دیده می شود و در طرف دیگر نیز یک خروجی قرار گرفته و شاید در نگاه اول بتوان آن را مشابه قطعه ای که اپل از آن برای شارژ هدفون های بیسیم گوشی های آیفون استفاده می کند در نظر گرفت.

سال گذشته بود که اندرو هاوس، مدیرعامل سونی، در مصاحبه ای گفته بود "بازار چندان بزرگی برای کنسول های دستی" وجود ندارد و شاید این به معنی عدم برنامه ریزی ساخت چنین کنسولی برای بازارهای غربی باشد. هر چند موفقیت نینتندو با کنسول سوییچ چنین تصوری را به کلی محو می کند اما طبیعتا آنچه کاربران از کنسول سونی انتظار دارند به کلی متفاوت از نینتندو و سبک بازی های آن است. به این ترتیب شاید بتوان گفت این کارتریج ناشناخته نوعی ابزار جانبی برای کنسول نسل آینده سونی به حساب می آید و شاید هم یک کنسول دستی هیجان انگیز از بزرگترین سازنده کنسول های بازی در جهان در راه باشد.