گوگل گلس جدید در راه است
1 min read

گوگل گلس جدید در راه است

بدون شک با عینک هوشمند گوگل گلس شرکت گوگل آشنایی دارید. عینکی که چندین سال قبل معرفی و عرضه شد اما قیمت کمی نداشت. این عینک واقعیت افزوده گوگل پروژه ناموفقی بود و نتوانست با واکنش های مثبتی رو به رو شود. اما به نظر می رسد شرکت مستقر در سیلیکون ولی نمی خواهد دست از این پروژه هوشمندان برداشته و به تازگی نسل جدید گوگل گلس در پایگاه داده گیک بنچ رویت شد.

براساس گزارش ها، Google Glass Enterprise Edition 2 به تازگی در پایگاه داده Geekbench با مشخصاتی از قبیل سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو، پردازنده هشته هسته ای اسنپدراگون 710 کوالکام، حافظه رم 3 گیگابایتی و برخی مشخصه های دیگر آشکار شد. پیشتر نیز FCC ایالات متحده گواهی را به عینک هوشمند گوگل داده است و مشخص نیست شرکت موردنظر چه زمانی می خواهد این محصول را معرفی و عرضه کند.

باتوجه به پایگاه داده Geekbench این عینک هوشمند نسل جدید گوگل دارای ویژگی های کاربردی خواهد بود. به گزارش وب سایت MySmartPrice، گوگل می خواهد مدل جدید عینک خود را با عملکردی بهبودیافته و باتری با طول عمر بیشتر عرضه کند. پیشتر گوگل گلس با پردازنده اینتل اتم راهی بازار شد و در این بین گوگل جهت بهبود عملکرد تصمیم گرفت کوالکام را جایگزین کند. گزارش می گوید مدل جدید دارای ماژول دوربینی با عملکرد بالاتر می باشد و کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهد.

گوگل گلس Enterprise Edition 2 اگرچه نام متفاوتی نسبت به قبل دارد اما به نظر می رسد گوگل آن را با هدف کسب و کار عرضه خواهد کرد و مناسب کاربری عمومی نخواهد بود. به هر حال در بحث ظاهری بعید است شاهد تغییرات هنگفتی باشیم و با همان طراحی پیشین بزودی معرفی می شود.

پیش بینی می شود گوگل در اواخر سال جاری یا اوایل سال 2019 برنامه ای برای رونمایی این عینک کاربردی داشته باشد.