پتنت مایکروسافت به طراحی جدید سرفیس پرو با کیبورد باریک‌تر اشاره دارد
1 min read

پتنت مایکروسافت به طراحی جدید سرفیس پرو با کیبورد باریک‌تر اشاره دارد

جدیدترین سرفیس پرو معرفی شده مایکروسافت کمترین تغییر ممکن را از نظر ظاهری نسبت به نسل قبل داشت و بیشتر به یک بروزرسانی سخت افزاری شبیه بود تا یک نسل کاملا نو. با این حال سرفیس پرو در دسته بندی خود همیشه از بهترین ها بوده است. حال به نظر میرسد مایکروسافت دارد نسل بعدی را با تغییراتی محسوس در بخش طراحی به تولید برساند. ردموندی ها پتنت جدیدی را در رابطه با کاور صفحه کلید سرفیس با طراحی جدید به ثبت رسانده اند که احتمالا نسبت به کیبورد نسل فعلی، به مراتب ضخامت کمتری خواهد داشت.

WindowsUnited اسناد مربوط به پتنت جدید مایکروسافت را فاش کرده که با نگاهی به این تصاویر متوجه میشویم مایکروسافت قصد دارد کیبورد باریک تری را برای سرفیس پرو طراحی و تولید کند. همچنین گویا مایکروسافت قصد دارد یک ترک پد لمسی را به منظور استفاده از صفحه کلید، با مدار اصلی یکپارچه کند. مایکروسافت در سال های اخیر تمرکز زیادی بر بهبود صفحه کلید سرفیس پروها داشته است. کیبورد تبلت های سرفیس پرو از زمان سرفیس پرو 4 تا سرفیس پرو 6 پیشرفت هایی نسبتا جزئی به خود دیده اند اما کاور کیبوردهای قدیمی تر نیز همچنان بر روی دستگاه های جدید کار میکنند.

طراحی باریک تر کیبورد احتمالی نسل بعد سرفیس پرو، با شایعات مربوط به طراحی مجدد نسل بعد این دستگاه نیز مطابقت دارد. گفته میشود که مایکروسافت در حال آزمایش مدل هایی از این دستگاه با برخورداری پورت USB-C و همچنین نمایشگری با حاشیه بسیار کم و طراحی گردتر شبیه به سرفیس گو است. البته تا زمان معرفی سرفیس پرو جدید فاصله زیادی داریم چرا که احتمالا این دستگاه در اواخر سال 2019، یعنی چیزی حدود یک سال دیگر رونمایی خواهد شد.