رونمایی از نیسان ماکسیما 2019 در نمایشگاه خودروی لس آنجلس
1 min read

رونمایی از نیسان ماکسیما 2019 در نمایشگاه خودروی لس آنجلس

در حالی که ماشینی مانند ماکسیما در ایران به عنوان یکی از لوکس ترین خودروهای آسیای شرقی و جزو رده بندی اتومبیل های گران قیمت طبقه بندی می شود، بسیاری در اروپا و آمریکا از آن با عنوان "ب ام و فقرا" یاد می کنند! کمپانی نیسان روز گذشته در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از نسل جدید این ماشین با عنوان ماکسیما 2019 رونمایی کرد و آن را "خودرویی اسپورت در کلاس چهاردرها" معرفی نمود که حالا با ظاهری خشن تر و مدرن تر به تجهیزات جدیدتری هم مجهز شده است.

پیش از این در نسخه سال گذشته هم شاهد طراحی خشن ماکسیما بودیم و این زبان طراحی امسال هم با وجود پنجره جلوی V-Motion تکرار شده. اما در بخش داخلی نیسان اعلام کرده که دست به تغییرات گسترده ای زده که از جمله آنها تغییر در مواد به کار رفته در بدنه و تودوزی و اضافه شدن زنگ هشدار درب عقب برای حفظ ایمنی کودکان سرنشین عقب است. از نقطه نظر فنی شاهد به کارگیری از پیشرانه 3.5 لیتری با آرایش V6 هستیم که 300 اسب بخار نیرو تولید می کند و همه آن از طریق سیستم انتقال نیروی CVTبه چرخ های جلو منتقل می شوند.

از جمله ویژگی های ایمنی ماکسیما 2019 در بسته Safety Shield 360 می توان به سیستم ترمزگیری خودکار، سیستم پایش نقطه کور، سیستم هشدار عبور ترافیک از پشت خودرو و سیستم هشدار تغییر لاین رانندگی اشاره کرد. کروز کنترل، سیستم هوشمند پایش 360 درجه به کمک دوربین ها و سیستم تشخیص علایم راهنمایی هم از دیگر مشخصات خاص این خودرو هستند. به گفته نیسان فروش ماکسیما 2019 از اواسط دسامبر جاری آغاز خواهد شد اما هنوز اطلاعاتی درباره نحوه قیمت گذاری این خودرو منتشر نشده. با این حال پیش بینی می شود قیمت این خودرو در نسخه پایه چیزی در حدود 33000 دلار باشد و در نسخه نهایی به حدود 41 هزار دلار برسد.