بهترین گجت های سال 2018 به انتخاب نشریه Popular Science
1 min read

بهترین گجت های سال 2018 به انتخاب نشریه Popular Science

نشریه Popular Science هر ساله فهرستی از برترین اختراعات و بهترین گجت های معرفی شده در سال سپری شده را منتشر می کند. با رسیدن به ماه پایانی سال 2018 این نشریه از فهرست برترین های خود برای این سال نیز رونمایی کرد. فهرست 100 اختراع برتر سال از نگاه Popular Science به صورت طبقه بندی شده به مواردی مانند صنایع هوافضا، خودروها، تجهیزات خانگی و… می پردازد و بخشی از آن نیز معرفی بهترین گجت های سال است. فهرستی که در ادامه آمده گلچینی است از بهترین گجت های سال 2018 از نگاه نشریه Popular Science که عناوین جالبی در آن به چشم می خورند.

Oculus G از فیسبوک

این هدست واقعیت مجازی به عنوان بهترین گجت سال 2018 انتخاب شده است. Oculus Go اولین هدست واقعیت مجازی جهان است که می تواند بدون نیاز به رایانه و سخت افزارهای خارجی قدرتمند به ارائه محتوای VR بپردازد. برای هر چشم نمایشگری با وضوح 2560 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده و یک اسپیکر داخلی نیز وظیفه بازتولید صدا را بر عهده دارد. این هدست به همراه بیش از 1000 قطعه محتوای واقعیت مجازی وارد بازار شده که از جمله آنها می توان به اپلیکیشن، بازی و فیلم های کوتاه اشاره کرد.

گلکسی نوت 9 سامسونگ

بهترین گوشی سال می بایست در بین بهترین گجت ها هم جایگاهی ویژه داشته باشد. گلکسی نوت 9 سامسونگ این عنوان را از Popular Science دریافت کرده، دستگاهی با سیستم خنک کننده مایع که برای اجرای بازی و پردازش های سنگین بهینه سازی شده و با مشخصات سخت افزاری رده بالای خود دستگاهی همه فن حریف به حساب می آید. شاید بخشی از محبوبیت گلکسی نوت 9 هم به معرفی همزمان آن به همراه بازی فورتنایت روی موبایل اختصاص داشته باشد.

Mavic 2 Zoom از DJI

پهپادهای ویژه DJI که برای عکاسی و فیلمبرداری بهینه شده اند به تدریج سبک های جدیدی در هنر عکاسی ایجاد می کنند. توانایی مانور بالا و کیفیت بسیار خوب دوربین باعث شده این پهپاد کوچک به ابزاری مهم و حیاتی برای بسیاری از فعالان هنری و غیر هنری تبدیل شود. سیستم های پیشرفته DJI شامل زوم 2 برابری اپتیکال و سیستم قفل بر روی سوژه از جمله قابلیت های کاربردی این محصول هستند.

ماژول آنتن QTM052 mmWave از کوالکام

پیش بینی شده تکنولوژی ارتباطی 5G تا سال 2020 به صورت گسترده در اختیار کاربران جهان قرار بگیرد اما آنچه دارای اهمیتی یکسان با توسعه زیرساخت های ارتباطی 5G است، داشتن ابزارهایی برای بهره گرفتن از این تکولوژی به حساب می آید. ماژول آنتن QTM052 mmWave کوالکام دقیقا این نیاز را برآورده می کند و از این جهت دروازه ای به آینده 5G جهان به خصوص برای کاربران تلفن های هوشمند شناخته می شود.

Clear ID از سیناپتیکس

تلفن های هوشمند در مسیر رشدشان به حذف کردن همه المان های فیزیکی اضافه نیاز دارند و یکی از این المان ها سنسور اثر انگشت است. ابزاری فوق العاده کاربردی که البته در طراحی مدرن جایی ندارد و به ناچار می بایست با تکنولوژی جدیدتری جایگزین شود. اما چه تغییری بهتر از داشتن یک سنسور اثر انگشت مخفی شده زیر نمایشگر؟ سنسورهای Clear ID ساخته شده توسط سیناپتیکس این رویای تولید کنندگان تلفن های هوشمند را برآورده کرده و هر چند هنوز با ایده آل فاصله دارد اما بدون شک راهی برای پیشرفت های بیشتر در طراحی محبوب ترین گجت های جهان خواهد بود.